1 radiator niet warm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie oh wie weet dit probleem.

ik snap er nu helemaal niets meer van. ik heb beneden 3 radiators en boven 4. nu is mijn probleem, dat alles heet word op een, die beneden staat., ik heb echt alles al geprobeerd. om dat voor elkaar te krijgen. veel hebben er al een paar opties gegeven, maar niets mag baten.ik heb alles wel 3 keer ontlucht, en aan en avoer zitten goed om. ik heb me radiator leeg gehaald en gekeken of er niets verstopt was, maar de aanvoer loopt goed door, ik heb een onderaansluiting met een pijpje door de radiator heen. zitten wel theromstaat knoppen op maar die staan 100% open pennentje is echt helemaal terug ( kan hem ook door blazen) maar als ik alles weer aan zet. dan is de toevoer tot de kraan wel warm. maar de radiator is niet warm te krijgen.ik heb van een andere radiator ( die wel goed werkte ) de theromstaat knop er af gehaald en op de probleem radiator gezet, maar zelf dat wil niet helpen. wie weet of wie heeft dit probleem ook gehad, wil het dan erg graag weten

groetjes rob

Als je de kop eraf haalt dan gaat de kraan helemaal open staan en zou de radiator warm moeten worden. Als de radiator een onderaansluiting heeft dan is het buisje de aanvoer. Zit er toevallig niet een verkeerde insert in de radiator, hier zijn namelijk verschillende soorten in en deze zijn onderling niet zondermeer uit te wisselen.

Anders alle radiatoren dichtdraaien en alleen de probleem radiator open zetten. Deze moet dan wel warm worden.

Als u allemaal dezelfde radiatoren heeft dan misschien eens de inserts vergelijken. Voor de duidelijkheid de thermostaatkop word op de insert bevestigd.

Succes.

Er blijven toch een paar mogelijkheden over voor deze radiator te weinig stroming.
Door verstopping van kraan of voetventiel, onjuiste voorinstelling van het voetventiel of toch nog te veel lucht in de radiator of leidingdeel.

Het pennetje kan terug komen maar mischien blijft de klep wel kleven.
Heb je beide doorvoeren met de mond door geblazen? dit mag niet al te veel moeite kosten.
Wat voor cv systeem heb je een verdeelblok, een 1 of een 2 pijps cv systeem.
Voor het laatste kan het ook nog bij de vorige radiator zitten.
Voor het eerste kun je het verdeelblok verdenken.

Het is in iedergeval een te kort aan stroming over de radiator.

Nou idd hij stroomt niet door, ja tot de kraan is het warm. en alle radiatoren zijn het zelfde, heb het binnen werk van 2 omgewisselt om te kijken of dat wat uitmaakte, maar deze blijft het probleem. en als ik alles dicht draai en alleen deze open zet, slaat me ketel op code 5 ( remeha avanta ) kan ik het binnen werk van die theromstaat knop eruit halen en afdoppen???? dat het gewoon door kan stomen? of is dat niet de bedoeling?

En ja kon makkelijk door blazen zonder mooitje en sluit de toevoer af als ik het pennentje indruk. ik denk dat dat het probleem niet is. maar dan zet ik alles weer netjes in elkaar en dan werkt alles weer alleen deze ene niet :-( heb deaanvoer ook los gemaakt en door gestoken met een soort veer. dacht misschien zit deze buis verstopt, maar dat is het ook niet. en na het vullen kan ik hem normaal ontluchten en bijvullen tot dat alle lucht eruit is maar dan zou je denken dat hij moet worden. maar dan nog niet

rob

Ja dat zou ik kunnen doen. maar frank ik kan hem toch ook normaal vullen met water?? zou hij dan echt verstopt zitten na 2 jaar?

rob

Erg waarschijnlijk is het niet, maar met wat je allemaal schrijft zijn de meest waarschijnlijke mogelijkheden wel zo'n beetje geweest.
Hij kan door 1 leiding gevuld worden. Komt er veel lucht uit bij het ontluchten?

Nou komt nu gewoon water uit, had hem net helemaal leeg gemaakt, en weet tot 2 bar gevult daarna onlucht, weer bij gebracht tot 2 bar, en toen kwam er alleen water uit. maar als de radiator verstopt is... kan ik hem dan wel normaal vullen en leeg halen? beide kanten van de radiator zijn koud. als er een vertoppen zou zitten in de radiator, lijkt het me bijna niet mogelijk dat beide kanten dan verstopt kunnen zitten. maar ik hoor hem ook idd niet door stromen... als ik er een normale kraan op zet. maakt dat verschil t.o.z van de therokraan ( als deze helemaal open staat? en moet ik dan de aanvoer verplaatsen? omdat ik in de bouwmark niet de kraan kon vinden die ik nodig had. omdat me aanvoer en retour rechtsonder zitten...

rob

Nou even alles op een rijtje:
1 Het heeft hiervoor gewerkt toch?
2 Is er wat veranderd in de installatie, heb je de radiator van de muur gehad, om te schilderen of zo, voordat het probleem zich voordeed?
3 Zo nee, dan is er of een verstopping of de kraan is defect.
4 Zo ja, wat is er gebeurd?

5 Komt er veel lucht tijdens het ontluchten uit de radiator na het vullen?
6 Zo ja, dan verwacht ik een verstopping, dat is te controleren door hem van de muur te halen en door te spuiten met een slang vanaf de invoer.
7 Zo nee, dan is toch de kraan vermoedelijk defect. -> Kraan vervangen.
Graag even puntsgewijs antwoorden.

Eelde
Geplaatst: 04 December 2007, 19:55 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Nou even alles op een rijtje:
1 Het heeft hiervoor gewerkt toch?
2 Is er wat veranderd in de installatie, heb je de radiator van de muur gehad, om te schilderen of zo, voordat het probleem zich voordeed?
3 Zo nee, dan is er of een verstopping of de kraan is defect.
4 Zo ja, wat is er gebeurd?

5 Komt er veel lucht tijdens het ontluchten uit de radiator na het vullen?
6 Zo ja, dan verwacht ik een verstopping, dat is te controleren door hem van de muur te halen en door te spuiten met een slang vanaf de invoer.
7 Zo nee, dan is toch de kraan vermoedelijk defect. -> Kraan vervangen.
Graag even puntsgewijs antwoorden

1 ja alles heeft normaal gewerkt hier voor.

2 nee heb niets veranderd in de instalatie, en nee ik heb hem niet van de muur afgehaald om te schilderen of wat dan ook

3 ik heb de radiator door geblazen ( ontluchting open gedaan ) en dat ging makkelijk, dus denk niet dat de radiator verstopt is.

4, ik heb de kraan ook omgewisseld met een radiator die wel goed werkt, maar daar is de kraan goed en plaat is heet en die van die andere op het probleem radiator gezet, en bleef ook gewoon koud. dus denk ook dat de kraan goed is.

5 er komt lucht uit. maar na een keer bijvullen komt er alleen nog maar water uit.

6. zit nu te denken , omdat wel me aanvoer heet is bij die radiator. zou het kunnen zijn dat me voetvantiel niet genoeg open gaat ( dat hij stuk is ) ( ik hoef maar een kwart slag te draaien om hem dicht te zetten of te openen) en dat is maar een klein beetje open gaat. omdat nu alleen de bovenste richel van de radiator lauw is. ook ben ik onder het huis geweest om te kijken of er geen knik in de leiding zat. maar dat is ook niet het geval...

rob

Een kwart slag voor een voetventiel is te weinig.
Probeer hem maar eens wat verder uit te draaien.
Succes verzekerd.

Nee het is een kogelkraan wat er in zit, dus kan maar een kwartslag en dan is hij open of dicht., maar heb hem er al van af gehaald om te kijken maaaaaaaaaar het leek wel of die leiding ( aanvoer ) dicht zat ) had hem door gestoken en nu na het bij vullen word me plaat toch weer warm. al is het niet echt snel... hoe kan er in goeds naam troep in de leiding komen???

rob

Zit er misschien al vanaf de aanleg van de installatie in.
Goed spoelen dus.
Kan je dat stuk leiding er tussenuit halen? Zo ja, doen en doorspoelen.

Het is dat witte flexibele slang zegmaar, ben onder het huis geweest maar kan je dat wel losmaken is dat niet aangeknepen? daar lijkt het namelijk wel op. maar ik ga zeker het weekend even kijken of ik er een nieuw stuk in kan zetten. hartelijk bedank voor al je tip's frank en de rest die wat geschreven heeft. ik ben er van overtuig dat dat het probleem hier is..

groetjes rob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan