1-pijps systeem tijdelijk afdoppen

Kan ik een 1-pijps syteem afdoppen als er geen radiator is aangesloten?

De situatie: op dit moment is er een 50/50 ventiel aangesloten vanwege een radiator die voor het ventiel zit. De radiator is ondertussen verwijderd, alleen het 50/50 ventiel zit er nog (zie foto). Volgens mij kan ik de aanvoer en retour afdoppen?

Het afdoppen is tijdelijk. Uiteindelijk worden er nieuwe leidingen getrokken voor een 2-pijps systeem.

leiding_afdoppen.jpg

Als je de leidingen afdopt, heb je geen stroming meer in je systeem.
Dus geen verwarming.
Alternatief: doorverbinden

Bedankt voor je reactie! Onderstaand een foto van het CV hok.

Rood = de 2 leidingen die te zien zijn op de 1e foto (voorkant huis)
Groen = 2 leidingen naar de andere radiatoren (achterkant huis)

Omdat er geen radiatoren meer aangesloten zitten op de rood gemarkeerde leidingen, is er geen doorstroming meer nodig (lijkt me?). De doorstroming voor de andere radiatoren (ook afgekoppeld) gaat via de groen gemarkeerde leidingen?

Ik hoop te voorkomen dat het nodig is om de 2 rood gemarkeerde leidingen door te lussen. Het is een tijdelijke oplossing en er is erg weinig ruimte op de knelkoppelingen aan te brengen in de koof.

En alle radiatoren zijn afgekoppeld, maar ik weet niet hoe slecht het voor de CV is als er tijdelijk geen doorstroming meer is.

cv_hok.jpg

Laatst bewerkt:

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan