Haha, van het eerste ben ik me geheel bewust :), het gaat inderdaad om de vraag of het verstandig is. Het vermogen, dat is een goede vraag waar ik het antwoord niet op weet. De hoofdconvector is een lel van een ding, 280 lang met drie niveaus van doorstroming, de kleinere een meter of wat met enkelvoudige doorstroming (weet niet hoe het anders te omschrijven). Ik experimenteer met de CV watertemperatuur maar de afgelopen jaren stond hij zo rond 50-55 graden afgesteld. Ik verwarmde de woonkamer (behoorlijk goed geisoleerd) voorheen alleen met de houtkachel (Dik Geurts, 8 kw) maar heb voor deze winter, mede door de absurde houtprijzen, onvoldoende hout. Dus hoog tijd om de woonkamer te voorzien van convectoren. Het wordt een combinatie van houtkachel en cv.
Overigens heb ik een decentraal geregeld systeem (kinderen kunnen hun eigen warmtevraag regelen), ik overweeg daarom om de kleine convector in de retour van de grote op te nemen.
De convector komt aan het einde van het tweepijpssyteem. Het lijkt mij niet uit te maken of ik die aansluit met 20x16x20 of 20x16. Na deze convectoren komen er geen andere meer. Of zie ik iets over het hoofd ivm doorstroming oa omdat ik van 20 naar 16 ga?