Storing wasmachine AEG Lavamat Carat

Slauw47

  • #1
We hebben een wasmachine overgenomen. De machine is een AEG Lavamat Carat 47328, productcode 913212661 01. Draaide gisteren probleemloos.
Heb machine vandaag opnieuw aangezet, dat ging goed. Oh jee,,,,, ik ben iets vergeten in de trommel te doen om mee te wassen. Heb toen aan de knop gedraaid van katoen 40 naar 0 "uit". Achter af gezien had ik de drukknop op pauze moeten zetten.
Er komt nu totaal niets meer in het display en ja.... Er staat toch echt spanning op de machine.
In de handleiding staat niets over dit probleem. Omdat er niets in het display komt is er dus ook geen errorcode.

Wie kan mij helpen??
:?:
 

Slauw47

  • #2
Er is een nieuwe module in de machine geplaatst. Er is een piekspanning opgetreden waardoor de processor kapot is gegaan.(':(')
Gewoon pech hebben dus.
Om de module te controleren of de microprocessor in orde is ga je als volgt te werk;
Sluit een meter aan op de punten 3 en 4. De gemeten waarde moet minimaal 1000 ohm zijn. Als het minder is zoals bij mij (57 ohm) is het dus niet goed.
We een kostbare zaak, je moet een geconfigureerde module kopen, anders heb je er niks aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu