Siemens vaatwasser neemt geen water in (vervolg)

Noppesnada

  • #1
In voorgaande posting vermeld dat mijn siemens SE536001 geen water inneemt. Ervan uitgaande dat de klok kapot was een 2e hands klok op de kop getikt (exact dezelfde).

Vaatwasser neemt echter nog steeds geen water in, pompt wel af en volgt zijn programma.

Wellicht dan toch het aquaslot ? Is dit op een of andere manier te testen, maw handmatig open te zetten, of wellicht staat ie geblokkeerd en is dit te resetten ??

Iemand

John
 

Henny

  • #2
Aan de linkerzijkant van de machine bevindt zich het labyrint met daaronder de niveaukamer.
Controleer eens of de twee microswitches, welke hierop gemonteerd zitten, goed schakelen.
Indien de niveukamer vervuild is, reinig deze dan gelijk.
Het inlaatventiel kan je zowel met netspanning aansturen alswel ohms doormeten.
 

Noppesnada

  • #3
Zojuist de vaatwasser uitgebouwd. Labyrinth was zeer vies, deze heb ik grondig gereinigd. Vlotterhuis ook goed schoongemaakt, zat allemaal prut in.

De schakelaars heb ik getest door de uitgebouwde vaatwasser aan te sluiten en het schakelaartje in te drukken. Zodra ik 1 schakelaar indruk pompt de vaatwasser af (wat zo hoort) en zodra ik de andere schakelaar indruk begint ie te zoemen, maar water pakken ho maar.

Aquaslot heb ik even moeite mee hoe ik die moet testen.

Iemand suggesties ???
 

Noppesnada

  • #4
Met betrekking tot het aansturen van het aquaslot met netspanning.

Is dit een kwestie van de geribbelde slang losmaken van het aquaslot, stroomdraden vrij maken, tijdelijk aansluiten met een kroonsteentje aan een stroomdraad met stekker (uiteraard geaard en watervrij).

en dan, stekker in stopcontact = watertoevoer
Stekker uit stopcontact = geen water

Is het werkelijk zo simpel (op het omhulsel van het aquaslot staat wel 220v)

Iemand ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu