Siemens vaatwasser deed ineens niets meer

André123

  • #1
Toen ik vanmorgen de deur van onze Siemens vaatwasser SL6556EU/21 (FD 8007) open deed om hem uit te ruimen, was het display uit en alle LED's ook. Normaal staat dan op het display het cijfer 0, waarmee hij aangeeft dat het programma afgelopen is.
In eerste instantie dacht ik dat de zekering eruit gegaan was, maar dat bleek niet het geval.
Ik heb een aantal keren de hoofdschakelaar op de deur uit en weer aangezet en dan hoorde ik wat gerommel, maar het display en de LED's blijven uit. Eén keer begon hij te piepen.
Na een poosje probeerde ik het opnieuw en nu lijkt hij het ineens weer te doen :?:
Althans, het cijfer gaat weer normaal branden en ik hoor geen gerommel meer. Een wasbeurt heeft hij nog niet gedaan, want we hadden net alles met de hand afgewassen....
Heeft iemand een idee wat er aan de hand geweest kan zijn?

NB: hij heeft vannacht wel gewoon zijn programma afgewerkt, zo te zien.
 

André123

  • #2
Inmiddels heb ik geprobeerd of hij echt werkte en dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ergens halverwege stopt hij. Overigens staat er geen water in, dus blijkbaar heeft hij wel leeggepompt.
 

André123

  • #4
Klopt. Er miste inderdaad een 0. En de genoemde topic lijkt inderdaad op het verschijnsel dat bij mij optrad. Alleen vreemd dat ik die niet kon vinden....

Heb inmiddels de Siemens servicedienst gesproken. Zodra ze geweest zijn zal ik laten weten wat het probleem was.
 

André123

  • #5
Monteur is geweest en heeft de stuurunit vervangen. Nu doet-ie het weer :)
Kosten: 240 Euro... :( Als je er vrij zeker van bent dat dit deel defect is, zou het het overwegen waard kunnen zijn om hem zelf te bestellen en te plaatsen... als je handig genoeg bent. Het ding zelf kost volgens de factuur van Siemens maar 122 Euro...

In het doosje waarin de nieuwe unit zat is een halvemaanvormig onderdeel achtergebleven, met typenummer 5600 010 997. Ik neem aan dat het origineel nog in orde was (was er niet bij toen de monteur kwam), maar weet het niet zeker. Heeft iemand enig idee wat dit voor onderdeel is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu