Siemens siwatherm TXL 2400 condensdroger "reservoir le

Ngeerts

  • #1
Hallo ,

Sinds een week hebben wij continu de melding "reservoir legen" terwijl het bakje absoluut leeg is. Na het doornemen van andere gelijkaardige problemen op dit topic hebben we de daar vermelde aanwijzigingen opgevolgd en de verschillende slangetjes al verscheidenen malen schoongemaakt maar het probleem blijft. Conclusie is dus dat het probleem waarschijnlijk in de de condensbak en / of condenspomp zit onderaan. Ik wou die dus controleren en heb de zijkant erafgehaald maar hoe kom ik bij die condenspomp? Alles zit opgehangen aan een spanveer die in het chassis verankerd zit; moet die spanveer verwijderd worden en hoe dit doen op een veilige manier?
Het e-nummer is wtxl2400fg/02.

Alvast bedankt voor jullie tips

vg,

Nick
 

Henny

  • #2
Als je de afvoerslang aan de achterzijde bij het koppelstuk
losneemt, komt hier dan water uit?
Let wel, de afvoerpomp draait niet continue, maar met tussenpozen.
Indien hier geen water uit komt, demonteer dan de afvoerpomp.
Demonteer de veer. (de houder hiervan zit in de behuizing geschoven)
Demonteer ook de motorhouder en neem de bedrading los.
Je kan nu de deksel van de afvoerpomp demonteren.
 

Ngeerts

  • #3
Henny,


Bedankt voor de uitleg. Ik heb alles gedemonteerd gekregen en inderdaad in het pompje zat een dikke prop haar maar dat was niet alles; ook de schakelaar (zit aan de vlotter) was geblokkeerd door opeengehoopt haar en vezels. Heb alles verwijderd en helemaal zuiver gemaakt. Daarna alles netjes terug gemonteerd, getest en ja hoor, werkt helemaal terug gelijk tevoren ! Dankzij dit forum ! Bedankt !

Vg,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu