Schoonmaken autobekleding

Cb005978

  • #1
Als je net als wij een wat oudere auto hebt, dan kijk je vaak tegen de vervuilde bekleding van de vorige eigenaar(s) aan.

Nou kun je bij de verhuurbedrijven zo'n machine huren die je ook voor de vloerbedekking kan gebruiken. Ze verhuren er dan een speciale zuig/spuitmond bij die je voor bekleding kunt gebruiken.

Tot zover is het bekend terrein. De bijbehorende schoonmaakmiddelen echter zijn schreeuwend duur.

Mijn vraag is dus of er een goedkoper alternatief middel gebruikt kan worden en wat ervoor zorgt dat de bekleding goed schoon wordt én blijft?

Tweede vraag is of er misschien een totaal andere methode is die beter of net zo goed werkt als de bovenstaande.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Beste Jos,

Hiermee kom je een beetje op het terrein, wat wij hier op het forum willen vermijden: het onderling vergelijken van producten, in dit geval een schoonmaakmiddel, in prijs en kwaliteit en bij merk genoemd.

Er zijn bij auto-onderdelenzaken, drogisterijen en warenhuizen diverse producten te koop, waarmee je bekleding (met de hand) kunt reinigen. Welke daarvan het beste werkt is dus geen onderwerp voor het forum.

Ik kan me haast niet voorstellen, dat je voor een speciaal schoonmaak-tool een willekeurig, goedkoper reinigingsmiddel kunt toepassen. Het schoonmaaktool en de reinigingsvloeistof zijn meestal op elkaar afgestemd.
 

Cb005978

  • #3
OK! Het was niet mijn bedoeling om een vergelijkend warenonderzoek te starten.

Wij hebben beperkte financiele middelen en een goedkoop alternatief voor het schoonmaken van de bekleding is welkom hier.

Het hoeft ook niet persé met zo'n apparaat. Het gaat mij erom om zo goedkoop mogelijk in een schone auto te kunnen rijden. Daarnaast is het ook nog eens een keer zo dat ik me afvraag of er niet een betere manier is om de bekleding te reinigen dan met de (over het algemeen dure) middeltjes uit de vakhandel.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik heb na aanschaf van mijn auto de boel van binnen gewoon schoongemaakt met een "bekledingsreiniger" van een van de genoemde winkels.

Is wat handwerk, op dit moment niet zo geweldig in zo'n hete auto (verdampt ook erg snel nu) maar dat ging op zich prima en niet al te duur.
 

Cb005978

  • #5
Gaan we proberen!

Dank je wel!
 

Maistro_44

  • #6
Ik weet niet of je aan een water-stofzuiger kunt komen, maar dat werkt ook erg goed. Sponsje, wasmiddel (voor handwas doet het goed) en niet zuinig zijn met water (maar ook niet kletsnat maken natuurlijk).

De waterzuiger neemt dan het vuil en het water mee.
Werkte bij mij voor koffie vlek op de achterbank.
 

Arnold79

  • #7
Ik gebruike meestal tapijt reiniger van (winkelnaam verwijderd, mod).
Dit is schuim. Opspuiten in laten trekken en hierna weer uitboenen .
een stofzuigen. Werkt in de meeste gevallen wel ( heb 2 kids dus genoeg vlekken op de achterbank gehad)

Schoonmaakschuim word meestal ook bij autopoets bedrijven gebruikt zover ik weet.

Ook gebruik ik (merk verwijderd, werd helemaal niet gevraagd, mod) om de duffe lucht en nare luchtjes te verwijderen van bijv. sigaretten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
Arnold
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu