Gras verwijderen en grind/split aanbrengen

Sidenida

  • #1
Beste,

In de achtertuin ligt ca. 40m2 aan gras met bielzen langs de randen. Het gras zou ik graag willen verwijderen en er split of grind voor in de plaats willen. Het is de bedoeling dat hier ook een loungeset op komt te staan.

Nu lees ik op internet dat je het gras moet verwijderen, de grond egaal trekken, worteldoek leggen en vervolgens grindplaten. Mijn vraag is of de grindplaten noodzakelijk zijn? En is het strak trekken van de tuinaarde afdoende of moet er eerst zand o.i.d. worden gestort?

Het is een huurwoning, dus ik wil er fijn bijzitten maar streef niet naar perfectie (nou ja, eigenlijk wel maar is niet verstandig) gezien het voor max. 3 jaar is. :)

Alvast hartelijk dank voor het advies!
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Grindplaten zijn zeker aan te raden. Deze houden het grond of het split op hun plek en maakt het tevens beloopbaar. Anders wordt het met een tuinset behelpen. De poten van de stoelen en tafel zakken weg in het grind en met lopen krijg je diepe voetstappen en verplaats je al het grind of split bij iedere voetstap.
 

Janjens

  • #3
Het advies is zo slecht nog niet , het komt er op aan waar mee u tevreden bent . grindplaten zijn beter beloopbaar dan gewoon grind , neem in ieder geval geen kies , kies is rond en daar zak je in weg , gebroken kies is grind en dit ligt toch vrij vast , ligt ook aan de dikte . mijn advies is gras eruit geel zand er in en grindplaten er op . worteldoek is mooi voor een onstabiele onder grond , maar voor wortels en onkruid helpt het niet echt . geldklopperij .echter moet je wel min 10 cm gele grond gebruiken voor je grindplaten beter is 15cm .
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu