Whirlpool vaatwasser foutcode F4

Brammel

  • #1
Ik krijg nu een paar dagen de foutmelding F4 aan het einde van een programma op mijn whirlpool ADG9427 vaatwasser. De vaat wordt goed schoon en er blijft niet veel water in de vaatwasser staan. Enkel als ik het filter verwijder zie ik een heel klein laagje (1cm?) water staan. Het snelprogramma werkt OK, maar alle andere programma's stoppen uiteindelijk met code F4.

Wat ik heb geprobeerd om dit probleem op te lossen:
- Vaatwasser schoon gemaakt met vaatwasmachine reiniger.
- Afvoerslang losgehaald onder de gootsteen. Deze lijkt niet verstopt.
- Afvoerpomp (COD 72894) losgehaald. Deze was niet verstopt en de schoepen kan ik met de hand draaien. Hier voor ik normale weerstand, maar dit lijkt wel met slagen van 90 graden te gaan.
- De weerstand op de afvoerpomp gemeten. Dit is +/- 170ohm.
- De waterschakelaar (34591) bekeken. Deze was redelijk schoon maar nog beter schoongemaakt en weer terug gezet.

Vragen:
- Is het normaal dat er nog een klein laagje water in de vaatwasser staat of zou dit helemaal weg moeten zijn?
- Is het normaal dat de afvoerpomp met slagen van 90 graden lijkt te draaien wanner ik met de hand aan de schoepen draai?
- Een weerstand van 170 ohm op de afvoerpomp, is dit ok?
- Wat kan ik nog meer proberen om dit probleem op te lossen? Ik voel er weinig voor een monteur te laten komen (met bijbehorende kosten). Alle hulp is welkom!
 

Brammel

  • #3
Bedankt voor de reactie. Ik heb de niveau schakelaar vervangen en de vaatwasser werkt weer perfect!
 

Caro84

  • #4
Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik heb de whirlpool adg9427. Ik kan alleen niet vinden waar de niveauschakelaar zit. Hoop dat jullie me dat kunnen vertellen!
 

Caro84

  • #5
Kan er een foto getoond worden hoe de niveauschakelaar eruit ziet? Ik twijfel of ik het juist onderdeel te pakken heb?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu