Plafondplint glad maken

Orbitty

  • #1
Hallo,

Ik zou graag advies willen bij het volgende:

In twee kamers van mijn woning ( jaren 30 stijl)is op het plafond een enkele sierplint aangebracht.
Deze plint is ca 5 mm dik, 20 cm breed en heeft een grove structuur. De wanden zijn onlangs super strak gestuct.
In de eerste kamer is de plint intact en voorzien van een structuur. Ik wil graag de plint glad hebben, dat vind ik mooier.
In de tweede kamer heeft onze stucer de plint gerepareerd en doorgetrokken (op een stuk plafond waar geen plint zat ivm vernieuwd plafond). Deze nieuwe plint is mooi strak en glad en afgewerkt met een metalen stucrand, het oude gedeelte heeft een grove structuur.

Ik heb met een schuurmachine +korrelgrootte 60 een stukje van de plint geschuurd. Dit levert bijna geen resultaat.

Hoe kan ik deze klus het beste aanpakken en de pflafondplinten glad krijgen?
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Stucen maar dat wist je al
 

Orbitty

  • #3
Ik hoopte op een wonderoplossing maar dit had ik inderdaad als een oplossing staan.

Dank je
 

Orbitty

  • #4
Is het een werkbaar idee de bestaande plafondplint te stucen en daarvoor een stucstopper aan te brengen net naast de bestaande plafondplint? De plint wordt iets breder maar ik heb dan wel een goed profiel om mee te werken.

Vragen:
Moet ik de plint voorbewerken met stucprimer? (Op de plint zit nu latex)
Welke stuc kan ik het beste gebruiken? ( de laag is ca 5 mm)
Kan ik het beste een stucstopper gebruiken met een witte rand, of een verzinkte rand? Of maakt dat niet uit.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu