Asbest platen tegen binnen muur?

Jaap31

  • #1
Beste klussers,

Ik weet dat het niet met 100% is vast te stellen aan de hand van fotos, maar ik ben toch wel heel benieuwd wat jullie hervan denken.

Situatie: huis uit 1900, kozijnen en ramen willen we vervangen voor kunstof. Bij het wegbreken van de vensterbank en kozijn kwam ik een bij de ruimte tussen de voorzetwand en buitengevel. Tegen de binnenmuur zit een plaat waarvan ik niet zeker weet wat voor materiaal het is. Het zou best gips of stucwerk kunnen zijn, maar ik weet het dus niet zeker. Het brokkelt zeer makkelijk af want er viel direct al een stuk af. Zie ook de fotos voor het losse stukje. Tussen de voorzetwand en de muur zat een krant uit 1965, dat geeft dus wel een idee van de periode waarin eea is aangepakt.





Wat ik wil voorkomen is dat ik straks met hoge kosten wordt opgezadeld als de kozijnen worden gezet. En natuurlijk de gezondheidsrisicos die gepaard gaan met sommige asbest soorten.

Ik hoor graag wat jullie idee is over deze plaat.

Dank Alvast, Jaap
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Dat komt niet als asbest op me over maar meer als cement stuc.
 

Henk E

  • #3
Ik denk ook dat het gewoon een stuclaag is, omdat het snel breekt en het is niet vlak.
 

Jaap31

  • #4
Das mooi, bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik ben ook niet van plan om het er af te breken, maar dan hoef ik mij iig geen zorgen te maken mocht er wel iets afbreken.

Groet Jaap
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu