Muur - plint kitten

Timpel

  • #1
Hoi,
Wij hebben op zolder en epoxy vloer en de muren netjes afgewerkt. Ik heb er nu plinten opgezet,en deze geschilderd, maar nu is op sommige delen de verf door de schilderstape heen gegaan en is het resultaat op sommige plekken erg lelijk, zie foto's.

Ik wilde er nu maar een kitrandje overheen leggen, tenzij jullie andere suggesties hebben.

Voor wat betreft kit: welke kit is het best geschikt. Er vanuit gaande dat ik het niet meer ga schilderen. Silicone? Polymax? De plinten zijn 9010 geverfd dus een kit in die kleur zou wel te vinden moeten zijn denk ik. Graag jullie suggesties. De plintjes waren het laatste van de hele kamer en dreigen nu even het algehele strakke eindresultaat te verpesten.

Alvast bedankt,
Tim


 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De strepen verf zijn te breed om ze met een kitrand weg te werken, die rand wordt veel te dik.
Ik zou de witte latex gewoon oversauzen en dan met beter afplakband.
 

Tiho

  • #3
Is de verf waterbasis? Dan zou ik proberen op een klein stukje om de plint af te plakken en het wit weg te poetsen met spiritus.
 

Timpel

  • #4
Waterbasis inderdaad. Goed idee om de pinten af te plakken en met spiritus te verwijderen. Dat gaan we proberen. Het verfrandje is maar een paar mm groot.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu