Mieren, maar waar vandaan?

Dekraan

  • #1
Hallo allemaal,

Geen idee of hier iemand me kan helpen met mijn vraag, maar tot nu toe is dit forum heel vindingrijk gebleken!

Sinds een week lopen er mieren in de keuken. Geen grote groepen, s ochtends misschien 10 tot 15 en gedurende de dag plet ik er zo af en toe een paar.

We hebben dit een keer eerder gehad, maar toen zag ik waar ze vandaan kwamen (er zat kennelijk een gaatje in het cement achter een Keukenplint, die er gelukkig af en toe toch uitvalt) heb ik wat spul rondom en in dat gaatje gespoten van HG. Dan zie ik ze eigenlijk niet meer terug.

Nu weet ik alleen niet waar ze vandaan komen. Ze lopen een bepaalde route, maar of ze bv ergens heen gaan of vandaan komen... Geen idee! Ik zie ze ook nooit uit een gaatje komen, alleen lopen. Helaas komen ze niet uit hetzelfde gebied en kan ik ze in de voortuin ook niet spotten. Geen nest bv.

Heeft iemand een idee hoe ik daar achter kan komen zodat ik de miertjes zo vredig mogelijk buiten kan houden?

De buren hebben er trouwens ook last van. Ook in de keuken. Kunnen ze via via bij ons uitkomen? Is dat nog iets om op te letten?
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Geef er een iets te eten suiker korrel of zo en volg dan waar zij het heen brengt
 

Dekraan

  • #3
Dat.... Is een verrassend goed idee :)

Bedankt! Ik ga de mieren voeren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu