Miele Novotronic W9345 Storing op Water toevoer

RogierD

  • #1
Sinds kort hebben we regelmatig storing met de wasmachine.
Ik 'm een keer open gemaakt en dicht (bovenkant eraf en terug) aangezien en toen deed hij het weer. Aangezien ik een aantal tikken op de bovenplaat had gegeven om deze los te krijgen (schroefje aan de zijkant vergeten) had ik het idee dat het te maken had met een versleten invoer ventiel die met wat hulp weer op gang was gekomen.

Gisteren bleek het weer het geval te zijn dat de storing terug was, dus heel rustig de plaat eraf gehaald en met een schroevendraaier op het relais getikt. Helaas geen effect. Hij wilde geen water pakken.

Het lijkt zo te zijn dat de storing niet optreed als de machine de tijd heeft gehad om te "rusten". Daarmee durf ik met redelijke zekerheid te stellen dat het invoer ventiel goed is aangezien deze zonder haperen werkt na wat rust.

Als de machine niet functioneert hoor ik bij het starten van het programma een klikje waarna normaal het water de machine in moet stromen. dat gebeurt dus niet. Vervolgens springt hij naar pompen, en einde.

Mogelijk is er een vlotter die roet in het eten gooit maar ik weet niet goed waar te starten (ja de kap eraf :D). en zomaar even een aantal onderdelen gaan swappen is ook niet de bedoeling.

wie o wie kan me een beetje op het goede spoor zetten, indien mogelijk met foto's o.i.d......
 

RogierD

  • #2
Inmiddels zijn de symptomen at duidelijker aan het worden.
Indien de machine warm is (kookwas of een groot aantal wassen achter elkaar) dan lijkt hij deze storing aan te geven......
 

Regenboog09

  • #3
Als de inlaat goed is kan het probleem in de niveauregelaar (pressostat)zitten. Het slangetje naar de kuip kan verstopt raken door zeepresten o.i.d. Dit slangetje aan de bovenzijde even loshalen en flink doorblazen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu