Lijm van houten ontbijtborden verwijderen

Hps

  • #1
Hallo,
Ik heb houten brood/ontbijdbordjes gekocht, en tot mijn grote ellende, zitten daar grote vierkante stikkers op.

Je mag ze niet in water leggen, (die bistrobordjes) heb het wel gedaan, nu de stikkers eraf zijn, zit er nog steeds een plak/ lijmplek, zo groot als de stikker.

Wie kan me helpen.. Kan er niet met alles op want we moeten ervan eten..
Snappie..?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Meestal krijg je de lijm eraf met wasbenzine. Maar niet altijd, hangt van het soort lijm af.

Beetje wasbenzine op een stukje keukenpapier, op de plek van het etiket aanbrengen en met die "doek" erover blijven wrijven, zodat de benzine de tijd krijgt er in te trekken.

Wel goed ventileren (of buiten doen)! Wasbenzine is erg brandbaar en slecht bij inademing!
 

Migje

  • #3
Ha HSP,
Heb je al geprobeerd de lijm los te weken door het heet te maken?
Een doek of keukenpapier op de lijm en daarop een warme/hete strijkijzer? Ik hoop dan voor je dat de lijm oplost en in de doek trekt.
Hartelijke groet, Migje
 

Hps

  • #4
Uiteindelijk is het me gelukt de stickers eraf te krijgen.
Alleen de lijmlaag was een probleem.
Dank voor jullie tips. Geprobeerd.
Hoe is het wel gelukt?

Met een speciale staalspons (niet de ouderwetse) maar de nieuwere van sorbo.. die in eerste instantie zacht aanvoelen.
Flink geschuurd en het ging.. de lucht van de lijm (waar die gezeten heeft) moet nog slijten.. want dat trekt natuurlijk in het hout.

Paar dagen geleden iets moois gekregen vanwege moederdag: een houten dienblad die je zo op je schoot op bed kan zetten. Weer een sticker op het 'geverfde hout: sticker eraf en een deel van het verf ook.
Erg irritant, dat ze daar (de fabrikanten) geen rekening mee houden!

Dank voor jullie reactie's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu