Lichtkoepel lekt,tips herstelling

Sjarel

  • #1
1 vierkante m zijn ze en dubbelwandig,vast gemonteerd.
Als het regent en het waait wat,na een tijdje valt het water op de grond.De verft vat ook al naar beneden.
Herstellen,een nwe heb ik liggen.Maar de rest,wat spuit ik tussen de koepel en de houten kader?
Er is iets wat me doet twijfelen,waarom lekt het niet meteen bij regen en wind? Ligt het lek onder de roofing mss of gaat het water evtl eerst langs het houten kadertje weg ?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Kijk eens of de dakbedekking waarmee de lichtkoepel, tot bovenzijde opstand, is ingewerkt. Zit de dakbedekking nog verkleefd, vaak komt deze los van de schuine opstand.
Is de opstand van hout gemaakt dan is het beste als de dakbedekking tot de binnenzijde van de sparing is gelegd.
Tussen de dakbedekking en het glas van de lichtkoepel wordt een schuimband of compriband geplaatst.
Anders plaats een foto.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het is een dubbelwandige lichtkoepel, toch, dan zouden er in de twee lagen scheurtjes moeten zitten.
Vertraging kan ook ontstaan als er in een gedeelte van het dakvlak, wat iets hoger ligt, een gaatje zit.
 

Sjarel

  • #5
Bij montage van de nwe,na losmaken v/d oude kwam de barst tevoorschijn.Op het vlak waar de schroeven zitten.
Bij de tochtband in de nwe en montage zie je die ook een beetje plat drukken.Het gaat beter zo dan.
Er liggen nog 3 met barstjes(geen lek),6 zijn al vernieuwd door de nieuwere soort,door wie ?
'k Heb al 'n beetje geschilderd,echt zweet-werk.
https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/95485_Koepel_scheur_1.jpg
 

Sjarel

  • #6
3 Kwartier bij donderen en regen was er geen lek deze nacht.
Deze morgen toch een plasje. Op een andere plaats naast de koepel uit de beton. Vermoedelijk van het tapgat ,het ligt 2 m verder .Daar zie ik ook wat losse verf.
Hier een foto van binnenkant gebouw ter hoogte van tapgat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu