Keramiekvloer schoonmaken

Biep99

  • #1
Hallo,

Ik heb een mooie keramiekvloer doch ik denk dat ik deze niet goed onderhoud. De voegen waren ooit lichtgrijs maar nu zijn deze donkergrijs geworden behalve op plaatsen waar ik niet goed aankan met de dweil.

Hoe krijg ik deze voegen weer licht van kleur ? Ik hoor dat schoonmaakazijn heel goed zou zijn voor een keramiekvloer te reinigen, doch ik ken dit totaal niet. Weet iemand waar ik dit kan vinden of kan iemand mij naar een merk verwijzen?

Ons huis is verkocht en ik wil het wel netjes achterlaten. Ook voor het nieuwe huis hebben we dezelfde vloer besteld dus ik wil hem deze keer wel goed onderhouden.

Iemand een tip ?
Alvast bedankt
Biep
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Hallo Biep,

In Nederland koop je schoonmaakazijn bij elke drogist of supermarkt...
Hoe dat in België is weet ik niet, maar dat zou daar toch ook een regulier te verkrijgen product moeten zijn. Misschien met een iets andere naam?

Overigens zijn er bij de meeste drogisten en bouwmarkten speciale producten te koop voor onderhoud van dergelijke vloeren.
De donkere kleur komt vaak van de kalk of andere mineralen in het water en is meestal heel goed te verwijderen met een zuur product.

Waarschuwing: gebruik geen geconcentreerd zuur, zoals zoutzuur, levensgevaarlijk, zeker bij gebruik binnen.
 

Biep99

  • #3
Wel, heb het zelf opgezocht en gevonden :

Met een speciaal product van hg om de voegen te reinigen en grondig schoonmaken van de vloer met een ander hg product is deze eindelijk terug als nieuw. Elke week werd deze vloer meermaals gedweild maar leek nooit proper voor mij.

Na behandeling met de speciale producten (was een vrij intens karwei) is deze terug als nieuw ! Ongelooflijk maar waar. Mijn vloertje is terug als nieuw en er kwam enorm veel vuil af (zag ik in mijn spoelwater) én de voegen zijn terug lichtgrijs.

Meestal hecht ik niet veel geloof aan van die speciale producten want ze kosten ook veel, maar dit was echt de moeite waard. Ik liet het hier maar eens weten omdat iemand anders er misschien ook wat aan heeft,

Greets, Biep
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mooi dat het gelukt is, bedankt voor de melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu