Isoleren achter knieschot

Alex1987

  • #1
Beste mede-klussers,

Ik ben momenteel bezig met het isoleren van het dak. Dit doe ik d.m.v. pir platen. Het probleem is alleen dat ik niet helemaal tot onderin de punt van het dak kan komen. Bij de laatste gording heb ik een framewerk gemaakt tot op de vloer en deze vervolgens geïsoleerd, als een soort van knieschot ( zie foto). Het gaat hier om een kleine 30 cm.







Nu vroeg ik me af of ik het achter het knieschot niet nog wat moet opvullen met isolatiemateriaal om problemen met doorslaand vocht, door de vloer, vanuit de slaapvertrekken/ badkamer eronder te voorkomen. Zou ik deze 'knieschotten' kunnen vullen met eps korrels. Of zal het wel meevallen met doorslaand vocht?



Alvast bedankt!
 

Blomm

  • #2
Achter de knieschot is het de oude situatie dus zal daar het eventuele vocht uit het dak kunnen "ontsnappen" dus geen problemen kunnen gaan geven.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Afhankelijk van hoe goed je huis straks geisoleerd is, heb je mogelijk wel een koudebrug. Je kan dus op de vloer ook isolatie leggen. De koudebrug blijft, maar wordt wel kleiner.
 

Alex1987

  • #4
Tja, het blijft een huis van 67 waar eigenlijks niks aan geïsoleerd is behalve overal dubbele beglazing. Maar achter de 'knieschotten' een laagje eps-korrels is dus een optie? Of gewoon pir-platen op de vloer leggen en afpurren?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Isolatieplaten op de vloer is prima.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu