Indesit WD125T EX foutcode 13

Zomergoud

  • #1
4 maanden geleden openbaarde zich voor het eerst de foutcode 13 op mijn Indesit was/droogcombinatie WD125T.
Nota bene in de kraamweek, nadat mijn eerste zoon geboren was. Een defecte wasmachine met een kleine is huis is niet zo praktisch.

Met google als goede vriend, kwam ik al snel op dit forum terecht.
Na enig zoeken merkte ik, dat ik niet de enige was met dit probleem.

In een eerdere post had ik gelezen dat de storing te verhelpen was door de ntc te vervangen die bovenop geplaatst was.
(oorspronkelijk geplaatst door Co de Witgoedman op 02-01-2007)

Oorzaak zit volgens de gegevens in de NTC van het drooggedeelte of in de aansluitining op de electronic, connector A.
Zo gelezen... Zo gedaan...
En het ging goed tot een week geleden, dezelfde storing... weer foutcode 13, Dus een draaiende programma klok met een 13 keer knipperend lampje. Na weer een bestelling geplaatst te hebben bij de lokale onderdelenboer, kon ik enkele dagen later weer het onderdeel meenemen. plaatste deze weer op de daarvoor bestemde plek. maar helaas... het bracht geen soelaas. Ik bedacht me dat het apparaat ook aan de achterzijde onderaan een dergelijke ntc geplaatst was. De eerste aankoop van januari weer terug bovenop en de nieuwe achterin. (op het onderdeel stond immers dezelfde codering, maar ook met het nameten mbv een universeelmeter gaf deze dezelfde waardes voor wat betreft het aantal ohms)

Maar ook dit bracht geen oplossing.
Ondertussen lijkt de programmaknop ook niet meer fatsoenlijk te reageren. Want nu de programmaknop op de stop/reset positie wordt gedraaid gaat deze nadat die de opdracht bevestigd heeft weer rondtikken. Dit gebeurd op elke willekeurige positie.

Met betrekking tot de aangehaalde post. Wat wordt bedoeld met de aansluiting op de electronic, connector A?

Het gaat trouwens om de volgende specificaties van het apparaat:
Code:
WD125T EX type LVA2000C
0802 49 100230 31 126 302113338
Graag zou ik weten, hoe ik dit kan oplossen. Hopelijk kan iemand mij helpen.
 

Zomergoud

  • #2
Niemand een idee, dat mij op weg zou kunnen helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu