Houten vloer schuren en lakken.

Gaus

  • #1
Wij willen in ons nieuwe huis de houten vloer schuren en lakken.

Wat is noodzaak, eerst de vloer doen en afplakken en dan plafond en muren schilderen?

Suggestie's?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Logisch lijkt me om eerst plafond, dan de muren te schilderen (en eventuele kozijnen) en als laatste de vloer op te (laten) knappen.

Bij het schilderen van je plafond en muren gebruik je steigers of trappen en die verschuif je regelmatig. Onvermijdelijk is daarbij dat er wel eens iets op de grond ligt, een korrel gruis, en er dus een kras ontstaat, of dat er verf op de grond terecht komt, omdat net daar geen afdekfolie of kleed lag.

Heb je die vloer net keurig geschuurd en gelakt, dan is die dus meteen weer "verpest". Lijkt me dus niet handig.
 

Lance

  • #3
Ik zou zeker niet de vloer als eerste gaan schuren.
De lak is overloopbaar naar 24 uur maar zeker nog niet volledig uitgehard.

Leg er ook dus niet de eerste week kranten of plastic op, door de kranten trekt de inkt in de lak (gaat er ook niet meer uit ) en bij afdekken met plastic verstikt het en het resultaat is dat er vlekken onstaan.

Wacht wel ten alle tijden met schuren tot de muren e.d. droog zijn dit in verband met schuurstof, dat eventueel op de natte latex komt waardoor je vieze vlekken krijgt die niet meer zijn te verwijderen.
 

Gaus

  • #4
Super bedankt, nu nog op zoek naar een handige klusjesman om de vloer te schuren en lakken.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Daar zijn genoeg sites voor, en vast ook wel in je omgeving... :wink:

Misschien bedoelde je het niet zo, maar via dit forum kun je niet aan zo'n klusjesman komen!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Probeer wel een klusjesman te krijgen met ervaring op het gebied van vloeren schuren. Het is niet iets wat een handige vent zomaar even doet, iets te lang op dezelfde plek en de vloer is naar de knoppen.
 

Lance

  • #7
Ik wil je graag helpen maar ben hier niet om mijzelf te promoten.
Je kunt het beste (het klinkt raar) naar een nieuwbouw wijk in de buurt rijden, daar kom je altijd wel een parketteur tegen.
Wees brutaal en vraag het aan hem... scheelt je veel geld en je maakt die legger ook nog blij.

En je weet ook meteen wat er over de vloer komt, want je ziet ook meteen wat voor werk hij aflevert want je staat tenslotte toch op zijn werkplek.

succes
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Goed idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu