Glasvezel behangen over underlayment

Stef1992

  • #1
Hallo Klussers,

Momenteel ben ik bezig mijn met underlayment afgetimmerde aanbouw te verbouwen tot slaapkamer. Een gedeelte van de wanden wil ik graag behangen met glasvezel behang. Mijn plan was om dit rechtstreeks op de platen te doen aangezien ik het een beetje zonde vind om alles ook nog eens met gips te bekleden. Het hout zal wat dorstiger zijn dan gewoon gips en ben eigenlijk op zoek naar een geschikt voorstrijk middel, of zal een laag grondverf ook voldoende zijn?

Iemand hier ervaring mee en eventueel een advies voor een geschikt voorstrijk middel?

Groetjes Stef
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het hout eerst schilderen met grondverf, dunne platen aan beide kanten tegen krom trekken.
 

De Bob

  • #3
@Stef1992

De Oeros, B..... heeft een sterke behang lijm voor direct op hout zonder voorbehandeling, zie u PB voor product nummer.

Lees de verwerking voorschriften.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik zou de grondverf op kleur laten mengen van de verf waarmee je het glasvezel wilt afwerken
 

Stef1992

  • #5
Bedankt voor de tips, heb het afgelopen weekend uitgevoerd en het resultaat mag er zijn! Erg fijne lijm ook van de oeros 👍🏼
 

Tessadej

  • #6
Wij gaan hetzelfde doen; underlayment en daar overheen behang en/of verf. Ik ben erg benieuwd naar welke lijm hierboven getipt is (de keuze is reuze namelijk in de winkels) en ik ben ook wel benieuwd of het resultaat hierboven nog steeds naar tevredenheid is?
Dank alvast!
 

De Bob

  • #7
U kunt b.v. de vraag over de tevredenheid aan @Stef1992 stellen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu