DRU Loevestein thermostaatknop werkt niet correct

Witterdewit

  • #1
DRU gashaard, waakvlam uitgegaan, bij het opnieuw aansteken blijft de voorste brander op lage stand branden als de thermostaatknop op stand 0 staat. (kan niet verder dicht). Twee maanden geleden thermokoppel vervangen maar heeft het daarn prima gedaan.
Nu iets met thermostaat? Kan niet zien wat voor soort gasblok of regelblok eraan zit, staats niets op.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe hoog was de temperatuur in de ruimte toen de haard bleef branden ?
De 0 stand op een gashaard werkt ongeveer hetzelfde als een vorstbeveiliging op een thermostatische radiatorkraan, bij een lage temperatuur blijft de haard branden tot de 0 stand is bereikt.
Dat is voor de meeste merken verschillend, de 1 kan bij een hogere temperatuur aanslaan dan een ander merk of type.
 

Witterdewit

  • #3
De temperatuur was laag.
Meer van het verhaal.... De kachel is van mijn schoonmoeder, die is uit logeren en wij geven de plantjes water, je kent het mogelijk.
Je suggestie slaat mogelijk de spijker op zijn kop. Ik zal het checken door b.v. mijn hand op de thermostaat te leggen. Ik hou je op de hoogte.
 

Witterdewit

  • #4
Jan,

Het was inderdaad de lage temperatuur, hand op de thermostaat gelegd en na 15 sec ging de voorste ring uit.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu