Draagkracht houten vloer genoeg voor wasmachine en sauna?

Klusheldin

  • #1
Hoi, Ik ben een leek op gebied van draagconstructies enzo. Nu woon ik in een 50er jaren huis en het huis heeft houten vloeren. In een klein kamertje staat een wasmachine en nu wil ik daarnaast een infrarood sauna plaatsen. Ik heb echter geen idee of dit wel kan. De sauna zal ongeveer 98 kilo wegen en dan moet er natuurlijk nog iemand in kunnen zitten op een afmeting van 110X100 cm. Een bovenlader wasmachine weegt zo'n 95 kilo. Ik heb de oude bouwtekening proberen te lezen en kom tot het volgende. De vloer heeft balken 8/18 h.oh 57 cm. Breedte kamer is 220 cm en het huis is totaal 620 breed. Ik weet hier niet echt de betekenis van, maar hoop dat iemand mij verder kan helpen of moet adviseren de sauna elders te plaatsen. Vast dank voor het meedenken, m.vr.gr, Myra
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als die muur op 220 ook beneden zit, en die dragend is, moet het voldoende zijn.

Hoe dik zijn de vloerdelen?

Als die niet dik (genoeg) zijn, kan je misschien heel de kamer voorzien van underlayment, om het gewicht beter te spreiden.
 

Klusheldin

  • #3
Hoi,
Ik kan niet zien hoe dik de vloerdelen zijn, maar op 220 zit beneden geen muur meer. Er is een open keuken met een stalen draagbalk (U balk) en een gemetselde kolom, er rusten 2 verdiepingen op. Die balk draagt dus ook de wasmachine en de sauna straks. Klinkt ineens niet echt fijn of kan dat juist wel? Grote, Myra
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Zelfde principe de muur is alleen plaatselijk vervangen door een stalen balk

200 kg steld niets voor (er bestaan mensen die meer wegen)
 

Klusheldin

  • #5
Dank voor de reacties. Ik ga nog even navragen bij de sauna dealer. Maar ik heb vertrouwen dat het gewoon kan. groet, Myra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu