Candy Trio 401nl Koken/oven/vaatwas slang los

Rens

  • #1
Volgens bovenstaand model is van de vaatwasser een slang eraf geschoten, wederom gemonteerd maar dit gebeurd steeds weer. :oops:

Het probleem is dat je er niet goed bij kunt.
Is er een andere manier om de vaatwasser er in zijn geheel eruit te halen?
Of kunnen de zijwanden er op een gemakkelijke manier verwijderd worden, zodat ik de slang er beter op kan zetten en eventueel een slangenklem kan monteren.

:) B.v.d.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Waar is de slang van af geschoten, van de aansluiting op de machine of de aansluiting op de afvoer?
 

Rens

  • #3
Hij gaat lekken bij innemen van het water, dus mag ik aannemen dat het de toevoerslang is. Deze zit gemonteerd met een veerklem doch deze schiet er steeds af. :lol: Deze zit, van de voorkant gezien, aan de rechterkant van de machine.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dan zou ik een nieuwe, wat strakkere klem plaatsen.
 

Rens

  • #5
Ja dat begrijp ik ook wel , schreef ik al eerder. :lol:
Maar een manier om het gemakkelijker te doen.. That is the question.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ik heb even een berichtje gestuurd naar een klusser, die al eens eerder zo'n Trio zelf heeft gerepareerd. Misschien weet hij hoe de vaatwasser er uit gehaald kan worden.

Ik weet natuurlijk niet of hij momenteel op vakantie is! :wink:
 

Hemmy

  • #7
Hallo Rens, je kunt inderdaad de ombouw van de machine helemaal verwijderen. Deze zit met zelftappers gemonteerd. Op dit moment heb ik de Trio (weer) ingebouwd dus ik kan niet kijken maar het lijkt me dat je dan goed bij de waterinvoerslangklem kunt komen.

Om de bovenste chromen rand te verwijderen, moet je de dopjes eruit trekken waar de glasplaat op rust, als je de glasplaat naar beneden doet. Je kunt dan met een kruisschroevendraaier de schroefjes losdraaien.

Soms is het even heel goed kijken waar de schroeven van de ommanteling dat zitten maar met een beetje geduld en "visie" moet dat lukken. Misschien is het dan ook een idee, even de bovenkant (onder de afdekplaat van de branders) schoon te maken en even naar de ontsteking te kijken. Mijn ervaring is, dat de ontsteking na verloop van tijd niet bij alle branders even goed werkt.

Succes er mee. Hemmy
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Kijk eens aan, wat een snelle reactie!

Bedankt Hemmy! :bedankt:
 

Rens

  • #9
Ik ga van de week nog kijken ofdat ik er op die manier bij kan komen.
In ieder geval bedankt voor je uitleg en voor de service.

Gr Rens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu