Buitenmuur voegen en schilderen

Henkiehf

  • #1
Ik wil de gemetselde buitenmuur voorzien van een witte verflaag.

Eerst wat voegen repareren en daarna schilderen.

tips?

gr Henk
 

Jeko

  • #2
Uitzoeken of je problemen met welstand krijgt als ie nog niet wit is.
 

Fiesiekus

  • #3
Andere tip: als ie vies, lelijk (of zo) is; laten reinigen of stralen. Niet schilderen, u hebt er een onderhoudspost bij en de vraag of u (of een evt. koper) t op termijn nog mooi vindt.
 

Henkiehf

  • #4
Welstandcomm zal idd nagevraagd moeten worden

verder is het niet mijn huis maar een kennis die ik help met schilderen.

Mijn vraag berust ook op het voorbehandelen van de muur, deze is op zich redelijk schoon, alleen moeten er wat voegen gerepareerd worden.

gr henk
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
"Redelijk" is dus niet "goed schoon". Reinigen dus met de HD spuit. Eventueel loszittende voegen komen hiermee ook voor de dag.

Breng daarna een hydrofoberingsmiddel aan ( dik woord, maar dit is een waterdampdoorlatend, vochtindringend werend fixeermiddel ). Voordeel van dit product is dat het ook op enigszins vochtige steenachtige ondergronden aangebracht kan worden. Geen overbodige luxe in dit jaargetijde.

Werk daarna af met 2 lagen dispersiemuurverf voor buiten van een goede kwaliteit. Hierin kunt weer de keuze maken uit extreem mat, zijdeglans of hi-gloss, danwel structuurverf. Aan u de keus.

Laat wel de voegreparaties voldoende uitharden. U kunt hiervoor gewoon zand-cementspecie gebruiken of een kant en klaar voegmiddel.
 

Henkiehf

  • #6
Thnx Kees

Dat zijn DE tips !!

gr Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu