Buismotor (pirisol) Zonnescherm

Maartenlagendijk

  • #1
Probleem met op en neer laten zakken van scherm. Bij het uitschakelen van het scherm in de op of neer richting loopt het scherm door met een versnelde beweging, wanneer het scherm opgehaald wordt en b.v. halverwege gestopt wordt dan stopt de motor maar het scherm gaat met grotere snelheid naar beneden door de veerspanning, werkt de rem dan misschien niet? Ik moet dan in de opwaartse richting schakelen tot het scherm weer boven is maar blijft dan doorlopen tot de schakelaar op nul gezet wordt, motor stopt maar scherm valt weer direct naar beneden en moet de schakelaar omhoog zetten om terug naar boven te gaan terwijl iemand dan het scherm even moet vasthouden zodat er een touw omheen kan zodat het scherm boven blijft. Weet iemand hoe deze motor werkt, of wordt de rem niet geactiveerd?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het kan of een defecte motor zijn of de meenemer die op de kop van de motor zit.
Je zal de motor uit het scherm moeten halen om te kijken wat er aan de hand is.
Dat is trouwens het merk van het scherm maar niet van de motor.

En je hoeft geen vette letters te gebruiken, het bericht wordt toch wel gelezen.
 

Patricio

  • #3
Klink als een bekent probleem van een Beckermotor. Dan is er een kunststof wieltje in de motor afgebroken waardoor de magnetische rem niet uitkomt.

Wat voor soort scherm is het? een open of een gesloten-cassette?
Hoe oud is het scherm? De meeste motorleveranciers geven nl 5 jaar garantie op hun product.
Graag eventueel foto's van het scherm en van de motor.
 

Maartenlagendijk

  • #4
Het scherm is ongebruikt, zat nog in de doos, heeft een half jaar bij iemand in de garage gelegen. Ik heb hier dan ook geen garantie op denk ik. Volgens mij is het een gesloten cassette, heeft in het begin goed gewerkt maar omdat de linker kant 2 cm kierde heb ik e.e.a. bijgesteld en hangt nu goed. hierna kwam af en toe de omschreven klacht, en nu regelmatig. Ik heb het scherm pas half augustus geplaatst en dus bijna niet gebruikt. heb wel contact gehad met PIRISOL en zou dan een nieuwe motor kunnen kopen met 3 jaar garantie. m.vr.gr. maarten lagendijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu