Behangen met krantenpapier

Koen47

  • #1
Hallo,

Wij zijn vollop bezig met een appartementje in te richten. Nu hebben wij het idee om in de bureau 1 muur met krantenpapier te behangen. We hebben alleen schrik dat dit papier snel gaat verkleuren. Weet er iemand of er een product bestaat om de kleur van de krant te fixeren zodat deze niet gaat vergelen.

Mercikes

E&K
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Bij mijn weten ligt het in de aard van de gebruikte papiersoort van kranten, om te vergelen.

De enige manier om te zorgen dat je een krant-achtig product krijgt, dat niet (of véél minder) vergeelt, is kopieen te maken op een laser-copier.
Of scannen en printen op een laserprinter. Gebruik geen inkjetprinter, want het gedrukte resultaat daarvan is niet bestendig tegen behangplaksel...

Maar misschien bestaat er een (UV-werende) spray die helpt?

Edit: Omdat mijn zoon leuke sportresultaten behaalt, kopieer ik nog wel eens krantenberichten. Die kopieen blijven goed, de krantenpagina's niet!
 

EdP

  • #3
Dus ... met krantenpapier behangen als decoratie en niet als onderbehang?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dat was zoals ik de vraag begreep, ja...
 

EdP

  • #5
OK, liever zij dan ik, vroeger heb ik wel 's kranten als onderbehang op de muur geplakt. Ik kan je vertellen, da's behoorlijk druk :shock: . Maar goed, wellicht biedt een gewone bus fixeer hier uitkomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu