Bauknecht vaatwasser Storing (pompt water niet goed rond)

Mr.Duck

  • #1
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem met onze vaatwasser.
Na een wasbeurt was alles niet goed schoon en zatener nog zeep resten in het klepje.

Als je de machine start met een propramma, dan pomp hij eerst het water weg. Neemt nieuw water. Zodra dan het water rondgepompt moet worden komt er een vreemd geluid onder uit de machine. Als ik vervolgens de klep open dan loopt en wel water uit de openingen maar de armen draien niet. De machine stopt dan met pompen, maar is krijg geen storingsmelding. Ik heb vanmiddag de onderplaat weggenomen en de pomp (met bajonet sluiting) geopend , maar die is schoon. Het lijkt uit de dikke buis die rechts zit te komen.

Het is een Bauknecht GSXP 7527 Type: NGPM
Service 8546-752-01729
Ser 33 0612 012528

Machine is net 2 jaar oud en uit garantie.

Heeft iemand een idee wat dit is? Alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zijn de draaiarmen wel schoon ?
 

Mr.Duck

  • #3
De draaiarmen zijn allemaal schoon. En je hoort duidelijk dat er in de onderruimte iets niet goed gaat.[/quote]
 

Henny

  • #4
Ik heb vanmiddag de onderplaat weggenomen en de pomp (met bajonet sluiting) geopend
Dit is de afvoerpomp, deze heeft niets te maken met het draaien van de sproeiarmen.
De circulatiepomp zit aan de rechter kant van de filterbak.
Mogelijk dat het schoepenrad geblokkeerd of beschadigd is, waardoor er geen druk meer wordt opgebouwd.
Draait de circulatiepomp wel?
 

Mr.Duck

  • #5
Zo aan het geluid te horen draait de circulatiemotor dus niet rond, het klinkt een beetje of hij probeert rond te gaan, of er zit iets tussen wat het geluid produceert.
Als ik de klep open komt er wel wat water uit de sproeiarmen, maar met weinig kracht.
Kan ik de cirulatiemotor ook loshalen net als de afvoerpomp?
 

Mr.Duck

  • #6
Weet iemand of en zoja, hoe ik de circulatiepomp kan demonteren en controleren op verstoppingen.
 

Mr.Duck

  • #7
Henny schreef:
Ik heb vanmiddag de onderplaat weggenomen en de pomp (met bajonet sluiting) geopend
Dit is de afvoerpomp, deze heeft niets te maken met het draaien van de sproeiarmen.
De circulatiepomp zit aan de rechter kant van de filterbak.
Mogelijk dat het schoepenrad geblokkeerd of beschadigd is, waardoor er geen druk meer wordt opgebouwd.
Draait de circulatiepomp wel?
Er wordt wat wat water doorgepompt dus ik vermoedt dat de pomp wel iets doet. Hoe kan ik controleren of er ergens een verstopping zit? Kan ik de pomp demonteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu