Bauknecht trk 5970 Wasdroger

DB.

  • #1
Mijn gerepareerde Bauknecht trk 5970 wasdroger ( Wasdroger Bauknecht droogt niet meer )is inmiddels weer stuk.
Hopelijk krijg ik weer wat feedback om hem alsnog goed te repareren.

Na de reparatie heeft hij het enkele maanden naar tevredenheid gedaan.
Hij is nu echter weer gestopt met warmte afgifte. Tot mijn verbazinng zat er weer erg veel stof en een verstopping in het omvormergedeelte.

Er is ook een contact schoentje op het verwarmingselement helemaal losgesmolten.

Belangrijkste vraag; is het veilig om gewoon weer dat contactschoentje te vernieuwen of duidt dit op een nog steeds aanwezig probleem ?

Groet Etienne
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het gebeurt wel vaker dat een kabelschoen verbrandt.
Gewoon een nieuwe op zetten, zorg ervoor dat het koper van de kabel mooi blank is en niet zwart verbrand.
De kabelschoen met een kabelschoentang vast zetten, gewone tangen werken niet goed genoeg hiervoor.
 

DB.

  • #3
Hallo Jan, Ik heb inmiddels de aansluiting blank geveild en geschuurd. En een nieuwe geïsoleerde kabelschoen er aan gezet. hij doet het weer als vanouds. Ik heb een waterpomptang gebruikt ?

Ik heb nog wel een vraag hoe het nu precies werkt dat zo`n contact doorsmelt ?
Je zou zeggen als de lucht circulatie geblokkeerd is kan het element zijn warmte niet kwijt dus dan brand het element door en niet de schoen ?

Of is de schoen / aansluiting het zwakste gedeelte bij een nieuw verwarmings element ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu