Balkenplafond en behangen!

Kuiperenco

  • #1
Oke we zijn zowat toe aan het behangen van de kinderkamers. We waren van plan dit zelf te gaan ivm met de kosten van laten behangen, op zich geen probleem verwacht ik...alleen nu hebben we balkenplafonds boven op de slaapkamers. Hoe kan je het beste om de balken heen behangen? Het is niet allemaal superstrak..en al helemaal de oude balken niet :(
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Als u de balken wilt mee behangen en ze zijn niet strak, dan heeft u weinig eer van uw werk. U kunt ze net zo goed schilderen in de kleur van het behang wat tussen de balken wordt aangebracht.

Wilt u het toch proberen: balkan fink opschuren en stofvrijmaken. Meet de onderzijde en de twee zijkanten van de balken + 3 cm. Plak de strook op het midden van onderzijde van de balk en werk om op de zijkanten. Aan iedere kant moet een overlap van 1,5 cm komen.

Over de overlappen kunt u de banen tussen de balken plakken.
 

Kuiperenco

  • #3
Bedankt Kees voor je reactie! Maar ik bedoel niet het plafond en balken behangen hóór! Gebeurdt dat dan?? Ik bedoel dat de balken van het balkenplafond doorlopen in de wand die ik nou net wil behangen! Dus ik moet telkens om het balkje heen zeg maar. Probeerde al een foto te plaatsen, maar krijg het niet voor mekaar :cry:
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Kijk, dit laat aan duidelijkheid in 2e instantie niets te wensen over...

Stel u begint links in een hoek dan komt u ook de linker hoogtezijde van een balk tegen ( waar u om heen moet ). Daar plakt u de de baan tegen aan.

Vervolgens knipt of snijdt u de vouw in ( dus tot aan de onderzijde van de balk ). Dan plakt u de baan door en knipt /snijdt u de baan weer in ( op de breedte van de onderzijde van de balk ). Hetzelfde doet u met de rechterzijde. Zo komt u om de balk heen.

Heeft u het geluk met een baan onder een balk uit te komen dan hoeft u maar 2 zijden te knippen/ snijden. U haalt dus een U vorm uit het behang.
 

Kuiperenco

  • #5
Bedankt Kees! Het klinkt ook erg eenvoudig alleen de balken zijn nou niet bepaald strak/recht. De ene balk verloopt mooi recht de muur in met beide zijden gelijk...de ander hangt als het ware een beetje over na één kant en zal hem daar dan scheef moeten knippen of later bij snijden. Nou wij gaan een poging wagen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu