Afdoppen cv leiding doe ik het goed?

Marmarvm

  • #1
Hallo, wij zijn op zolder een aantal radiatoren aan het afkoppelen. Nu komt er uit de vloer een flexibele leiding met een knelkoppeling erop. De rest van de leidingen is oud en gaat weg.

Nu wil ik de leidingen goed afdoppen en heb ik bij de bouwmarkt na advies knel eindkappen gekocht. Die passen er prima op en het lijkt nu ook goed afgesloten, maar blijft dit ook goed?
De reden dat ik het vraag is dat ik met koperen leidingen en knelkoppelingen wel snap hoe het werkt, maar op de flexibele leiding zit ook wat rubber en ik moest echt maximaal aandraaien, dus geen schroefdraad meer over.

En dan nog een vraag. Deze leidingen komen dus naar zolder toe, maar kan ik niet meer ontluchten, op de 1e verdieping in de badkamer wel, maar het stukje naar zolder zit/blijft denk ik vol lucht.
 

Marmarvm

  • #2


Dit is met de eindkappen erop
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #3
Zo is het goed,

alleen zou ik als je straks de oude leidingne weggehaald heb er een paar ontluchters op zetten.
 

Marmarvm

  • #4
Ok top, bedankt. De ontluchters ga ik nog plaatsen als de andere leidingen weg zijn.
 

DSR9500

  • #5
Nav je vraag ...
Dat je een stuk leiding laat zitten, waar dan lucht in achter blijft.
Dat kan volgens mij geen kwaad.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #6
Weet jij wat er onder gebeurt zit hier nog een aftakking dus dan een luchtbel, waar lucht geen water en waar geen water geen warmte vandaar ontluchters :mrgreen:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu