Afdak tussen 2 tuinhuisjes

Teepee

  • #1
Achterin mijn tuin staan 2 tuinhuisjes. Ik ben van plan om daartussen een overkapping te maken om daar de fietsen onder te zetten. Ik zoek advies over ik dit het beste kan aanpakken. Het hoeft geen erg 'fancy' overkapping te zijn maar vooral functioneel.

Een aantal vragen waar ik mee zit:

Zou ik het moeten aansluiten aan de huisjes of juist los ?
Wat kan ik het beste gebruiken voor het dak ?
Wel of geen afwatering ?
Wat voor constructie ?

Alle tips zijn welkom en als iemand een voorbeeldtekening heeft zou dat heel mooi zijn.

Hierbij ook een paar foto's van de situatie.
De afstand tussen de huisjes is 4 meter en de diepte van de overkapping zou 2,30 meter moeten worden.





 

Tiho

  • #2
Je bent al aardig op weg dus waarom geen drie tuinhuisjes.
Zet het in ieder geval niet zomaar vast aan de andere twee, dit zijn in elkaar vallende planken zeg maar. Met een storm waait je nieuwe overkapping dan weg samen met je huisjes (welliswaar deels) :mrgreen:
 

Sjaan Smit

  • #3
Een soort carport tussen de schuurtjes en dan gewoon los staand en met een plat maar iets hellend dakje naar achteren toe lijkt me wel wat...maar moeten de zijkanten dicht zijn? mag het dak van golfplaten zijn...??
 

Teepee

  • #4
@Sjaan Smit:
Nee, de zijkant hoeven niet dicht te zijn. Tja, golfplaten dat zou wel kunnen. Is niet het mooiste maar ik denk dat ik er een plaat voor zou kunnen zetten voor het aangezicht.

@Tiho: Op zich geen slecht idee om er nog een huisje tussen te zetten. Maar het wordt dan wel een dorpje achterin de tuin.
 

Sjaan Smit

  • #5
Je kan van alles bedenken alleen met een plat dakje wordt het al snel branden als je geen golfplaten neemt. een flauw puntdakje met wat oude pannen heeft ook wel wat charme en hoeft niet veel te kosten...Suc6
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Branden hoeft niet meer. Tegenwoordig EPDM op maat.
Andere gekleurde kunststof zou ook kunnen maar dan moet je eerst opzoek in welke breedte deze bij een dakdekker te koop is.
EPDM ligt in de DHZ.
Een beetje simpel voorstel maar het is om een idee te krijgen.
Kan ook natuurlijk ook in twee schuine vlakken.

*wgb*
 

Sjaan Smit

  • #7
Met ''branden'' bedoelde ik ook eigenlijk iets over je dakplaten rollen...en dat dan vast lijmen/branden of whatever......sorry :oops:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu