Advies over CV met vloerverwarming als hoofd verwarming

Hemant_5400z

  • #1
Hallo Allemaal,

Ik zoek advies betreffende mijn woning het gaat om het volgende.

Ik vanaf de bouw had ii het volgende.

-Niewbouw tussen woning goed geisoleerd A-label
-Itho Klimax II
-Honeywell Modulation (washok naast de ketel) en een WAR
-CV's in de slaapkamers
- Woonkamer Keuken Vloer verwarking
- Honeywell Touch voor de vloer verwarming die in de woonkamer hing.

Aangezien ik heir heb gelezen dat een WAR juist meer gas verbruikt ben ik de situatie gaan aanpassen.

De WAR heb ik uitgeschakeld en de Honeywell MOdulation verplaats naar de plek van de Honywell tOuch in de woonkamer. De Honeywell Touch is naar de studeerkamer.


Echter nu heb ik het volgende probleem, de studeerkamer word langzamer warm dan de woonkamer ( zit op BG). Dus de Modulation zegt tegen de ketel stop zodra het in de woonkamer/keuken warm is. De Vloer verwarming blijft echter openstaan aangezien de Honeywell touch nog niet de juiste temp heeft in de studeer kamer en vloer staat dus open (VC8015) en blijft dus doorpompen ( ik vermoed daar ie dus koud water door de vloer haalt).

Is er een betere manier om dit aan te sturen, ik zat te denken om bvb de VC8015 constant open te houden maar dan een pompschakelaar erop te zetten die alleen draait om het moment dat er warm water vanaf de CV stroomt. Hiermee bespaar ik volgens mij ook wat energie kosten de pomp hoeft dan niet 24*7 aan (staat nu op stand 1). Wat ik niet zo goed weet is of het openhouden van de VC8015 nadeling is en of ik dat op een andere manier kan oplossen.

Of moet ik och weer terug naar een WAR setup om dit probleem op te lossen en de Touch weer naar de woonkamer verplaatsen

Graag hulp/advies.

Ik zit overigens met mijn verbruik op 1400 m3 per jaar, ik zou verwachten dat dat veel minder was bij een nieuw bouw met een A label.

Alvast bedankt
Hemant
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu