Warmtepomp systemen slecht in te stellen?

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #21
Je hoort altijd maar 1 kant van het verhaal. Vergeet dat nooit. Mensen vertellen je bijvoorbeeld niet dat ze bij de opdracht de naregeling hebben weggeschrapt omdat ze die te duur vonden, terwijl de installateur die wel heeft aanbevolen. Ook weet je in dit geval niet of het een goede installateur is geweest of een zelfbenoemde installateur.

Overigens zegt de prijs niet alles. Voor € 40.000 heb ik alleen de apparatuur nog maar bij wijze van spreken.

Als iemand zegt “de monteur kan het niet vinden”, betekent dit meestal niets anders dan dat de klant er het geld niet voor over heeft.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Walker

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #22
Ik ben het volledig met je eens Gerrit.
Bij een nieuwe auto krijg je beter uitleg en stukken dan bij een nieuwe woning.
als een systeem door een profesioneel ingeregeld moet worden moet een profesioneel dit ook gewoon doen en niet in discusie gaan met betrekking tot de kosten
bij een nieuwe auto kan je de afleverkosten ook niet schrappen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #23
Dan moet je geen Tesla kopen: melden om exact 10:14 uur bij het delivery center, legitimeren, tekenen voor schadevrije auto, aantonen dat auto verzekerd is, instappen en heel snel wegrijden want om 10:20 uur komt de volgende al weer en die auto moet nog op de plek waar jouw auto gestaan heeft neergezet worden.

Als je vragen hebt kun je het boekje downloaden. Heb je nog geen automaatervaring dan heb je een probleem. Mijn kennis kwam niet eens thuis, want de accu was niet voldoende vol om thuis te komen. Sta je dan zonder EV ervaring 5 km voor je huis met een lege accu op een drukke provinciale weg zonder uitwijkplek.

Overigens zijn mensen zelf ook niet heel bereid om de boekjes te lezen. De filters uit de MV box in een nieuwbouwhuis worden ook nooit schoongemaakt. Die zitten al bom vol na het stucen zodra de woning betrokken wordt.

Bij het installeren van een warmtepompsysteem hoort natuurlijk het inregelen en opleveren aan de klant inclusief te zijn. Kan mij niet voorstellen dat dit niet gedaan wordt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Wgb

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #24
BertPleizier schreef:
Ook weet je in dit geval niet of het een goede installateur is geweest of een zelfbenoemde installateur.
Installateur is gerelateerd aan de aannemer en de laatste is niet de 1e de beste maar een landelijk werkende aannemer in de luxere woningbouw.
Men stelt zelfs dat de installateur gewoon een onderdeel is van de aannemer vandaar dus ook geen keuze wat betreft de installateur.

BertPleizier schreef:
Dan moet je geen Tesla kopen: melden om exact 10:14 uur bij het delivery center, legitimeren, tekenen voor schadevrije auto, aantonen dat auto verzekerd is, instappen en heel snel wegrijden want om 10:20 uur komt de volgende al weer en die auto moet nog op de plek waar jouw auto gestaan heeft neergezet worden.
Dat er dan nog mensen zijn die zo'n auto willen kopen, ik zou met zo'n service er toch wel voor bedanken om zo'n bandenvreter te kopen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #25
Mede daarom rij ik er ook niet in :lol:

Wat ook mee kan spelen is dat een installateur vaak niet de technische ondersteuning van de fabrikant wil oproepen omdat dit geld kost.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu