Foutcode OE bij LGwasmachine WD-12380FBN

Eric R

  • #1
Sinds kort geeft de machine de code OE, wat iets van een storing in de afvoer moet betekenen. Alles is echter vrij en schoon. Bij de normale was blijft de machine in het programma hangen bij 34 minuten in de display. Dan gaat ie enkel water innemen en wegpompen. Dat gaat zo een uurtje door en dan de foutmelding OE.
Als ik dan het centrifuge programma wil aanzetten blijft dat programma ook hangen na 4 minuten. Even een paar seconden centrifugeren en dan zelfde probleem als bij wassen: water innemen en pompen.
Ik heb wel her en der wat gelezen over printplaten en pompen. De pomp maakt sinds het begin al een beetje rattel geluid maar pompt wel stevig weg.
De monteur is al geweest. Daar was ik helaas zelf niet bij. Hij heeft alles nagekeken (..) en alles deed het goed volgens hem. Maar het probleem was er nog steeds toen ik thuis kwam en het probeerde.
Wie heeft er een idee over de oorzaak ? Heet wassen en met een vaatwastablet hebben we ook al geprobeerd om eventueel aanslag los/weg te krijgen.
Heel soms helpt het om de stekker uit het stopcontact te halen en even een paar minuten te wachten. Maar hoe dan ook blijft probleem terug komen.
We hebben een groot gezin en dus is een goedwerkende machine erg belagrijk .Alle informatie is welkom
 

Eric R

  • #2
Iemand een idee :?:
 

ChrisHa

  • #3
Mijn eerste idee is: heb je nog garantie - dan onmiddelijk een nieuwe vragen c.q. eisen. Is het hun probleem geworden.

Ik denk dat hij op dat punt expres afvoert maar per ongeluk water inlaat. Dat zou verklaren dat hij er zo lang mee doorgaat en beiden tegelijk doet. Is alles schoon is bij mechanische dingen (onze Whirlpool heeft een high tech touwtje bij de zeepbakjeskeuzeklep) en zijn alle stekkertjes nog op hun eigen plek?
Kan je meten of er op dat moment stroom naar het inlaatventiel gestuurd wordt (230v, pas op jezelf) ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
@ ChrisHa,
even een nieuwe vragen/eisen is helemaal niet aan de orde, wanneer er nog garantie op zit moet de leverancier/fabriek eerst de kans krijgen de machine te repareren, pas als dat niet lukt is de volgende stap een nieuwe machine met een bijbetaling, afhankelijk van de leeftijd, de machine is immers een tijd in gebruik geweest.

Dus eerst even inlezen op de diverse sites die over consumentenrecht gaan.
 

Eric R

  • #5
Helaas is de machine 2.5 jaar oud. Dus geen garantie. Ik heb inmiddels contact gehad met LG en die sturen weer een servicedienst. Ik wil coulance indien er iets is met de printplaat, omdat dat een bekend probleem is bij dit model. Maar dat moet dan door de monteur weer aangevraagd worden. Zal dus nog wel even een strijd worden :-|
De sodamethode heb ik ook nog eens uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ik zal nog een alle stekkertjes wiebelen aan aandrukken. Zelf er mee hobbien laat ik maar achterwege.Zal het niet beter van worden :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu