Scholtes vaatwasser - een keuzeknop blijft knipperen

Eljee64

  • #1
Onze vaatwasser doet niks meer, een keuzeknop blijft knipperen.
Heeft vlak vantevoren nog even gedraaid, wordt goed warm. Misschien te warm. Circulatiepomp is goed en afvoerpompje ook.
 

System7

  • #2
Merk? Type? Welke keuzeknop? Hoe lang heeft 'ie nog gedraaid? Waarom zou hij te warm worden?

Wil je met plezier helpen maar wat meer info is daarvoor onontbeerlijk :wink:
 

Eljee64

  • #3
Het merk is scholtes type LVTI 12-411, heeft nog ongeveer 40 minuten gedraaid. Het keuzeknopje voor lang programma.
 

System7

  • #4
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt met de trefwoorden 'scholtes lvti' vind je heeeeel veel links naar (al dan niet vergelijkbare) storingen, mogelijke oorzaken en evt. oplossingen worden genoemd.
 

Eljee64

  • #5
Na veel zoeken heb ik het defect gevonden.
Het is een los contact in de module.
Het betreft een los contact in de trafo.
Alvast bedankt
 

Eljee64

  • #6
Vorig jaar heb ik op 28 december een bericht geplaatst.
Het ging over onze scholtes vaatwasser. eerst een plaatselijk monteur
laten komen. De circulatiepomp was volgens hem kapot want die was geroest. Vaatwasser aangezet en zonder iets te hebben gedaan draait als normaal. Monteur is 5 minuten weg en de vaatwasser stopt. Gebeld en zou terugbellen, dus niet. Meerdere keren gebeld maar neemt niet op voicemail ingesproken maar geen reactie. Weg 35 euries.
Toen maar zelf op onderzoek gegaan. Vaatwasser uitgebouwd op de keukentafel de zijplaten gedemonteerd. Afvoerpomp gedemonteerd en gecontroleerd. Pomp is goed. Circulatiepomp gedemonteerd en gecontroleerd. Pomp is goed. Verwarmingselement doorgemeten goed.
Lekkage aan de aanvoerslang verholpen. Nieuwe moer voor de bovenste sproeier vervangen. Wat nou alles is goed. De machine staat aan maar doet niks. Ik duw tegen de deur en de machine draait. Wat blijkt, nadat ik de module had gedemonteerd dus ook het kunststof kastje. Heb ik de vaatwasser aangezet en voorzichtig zonder geweld tegen het eerste de beste onderdeel geduwd, dit was de printtrafo. Nieuwe printtrafo besteld i.v.m de feestdagen gisteren pas ontvangen. Printtrafo vervangen.
De vaatwasser staat als nieuw te draaien.
Bedankt voor het meedenken. Eljee :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu