Chicago C Condensdroger 857556912020

Mister-y

  • #1
Hoi,

Wij hebben een Whirlpool Chicago C Condensdroger 857556912020 en sinds een paar dagen begint hij spontaan snel achter elkaar te piepen. (10 keer snel achter elkaar .-.-.-.-.-.-.-.-.-.- ) (heel anders dan wanneer hij klaar is) Ook begint het timer lampje te knipperen.

Pluizenfilter en warmtewisselaar zijn schoon en er zit geen knik in de afvoerslang. Wel is mij opgevallen dat wanneer de warmtewisselaar eruit is er een laagje water in staat (rechter kant +/- 1.5 cm)
Het lijkt erop wat hij het water niet af kan voeren. Machine wordt wel warm maar droogt niet.

Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken.

Gr Roger
 

HarryO

  • #2
Code 10 is geen foutmelding die ik terug kan vinden.
Controleer of de pomp niet verstopt is en nog wel kan draaien en of de vlotter soepel kan bewegen.
 

Mister-y

  • #3
Hoi HarryO,

Bedankt voor je reply.
Na de hele droger uit elkaar gehaald te hebben lijkt het er op dat het pompje (bij de vlotter) het heeft begeven. Wanneer we de slang laag houden en er kort aan zuigen loopt de overloopbak onder in het toestel direct leeg.
Je zat goed met je indicatie van de pomp en ut vlottertje.

Met een beetje geluk krijg ik van de week een defecte versie van de chicago en ga daar de pomp dan maar van overzetten.

Waanzinnig bedankt voor je reactie en k denk dat ik ermee op de goede weg ben.

Greats Roger
 

Mister-y

  • #4
Problem solved.

Het bleek idd de pomp te zijn die in de opvangbak zit. Deze pomp pomt het gecondenseerde water naar de afvoer of naar de container boven in de droger.
Het snelle piepen kwam doordat die opvangbak vol zat en de droger nergens het water meer kwijt kon.
Op het internet aan het zoeken geweest naar een onderdelen leverancier.
Aan de hand van het serienummer waren alle beschikbare onderdelen te vinden en ja hoor ook het pompje. Afgezien van de snelle levering (2 dagen) is deze webshop ook nog de goedkoopste.
De pom werd geleverd inclusief een beknopte instructie. Zeker een aanrader.

Groeten Roger aka Mister-Y
 

Bertovermeer

  • #5
Hoi Mister-y,
ik heb denk ik het zelfde probleem met mijn wasdroger...

nou heb ik deze pomp gevonden


volgens mij is dit dezelfde pomp...
waar heb jij je pomp besteld als ik vragen mag..
gr Berto
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zo'n pomp is bij elke onderdelenzaak te koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu