Keihard slaan in trommel wasmachine

Dennewitje

  • #1
Beste leden,

Ik heb een miele wasmachine die sinds kort een keihard lawaai maakt tijdens het centrifugeren. Ik heb de bovenkant losgemaakt maar alle veren van de trommel zien er goed uit. Bij het centrifugeren op een laag toerental gaat alles heel rustig, maar als ik op een hoog toerental centrifugeer begint een keihard bonkend lawaai in de trommel. Het lijkt wel of de binnentrommel keihard tegen de buitentrommel slaat. Als ik de binnentrommel ronddraai hoor ik geen vreemde geluiden. Weet iemand wat het probleem kan zijn.

Alvast bedankt.

Anneke
 

Mieletje

  • #2
Wat is het type?
 

Dennewitje

  • #3
Een miele novotronic W857
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Draai de trommel met de hand rond, als de trommel t.o.v. de kuip ovaal beweegt is waarschijnlijk het trommelkruis defect.
De machine moet helemaal uit elkaar om hem te kunnen repareren.

Minder waarschijnlijk is een kapot trommel lager, u zult dan een zwaar rollend geluid moeten horen bij het ronddraaien met de hand, ook dan moet de machine helemaal uit elkaar.
 

Mieletje

  • #5
Dennewitje schreef:
Een miele novotronic W857
trommelkruisbreuk komt meestal bij de 900 series voor.
het zou mij verbazen als dat het zou zijn.
ik denk aan de lagers in dit geval.
Of het zouden ook wel eens de schokbrekers kunnen zijn.
Als je de trommel met de hand een zwieper geeft,hoor je dan een roffelend geluid?
zo ja,zijn het de lagers.
 

Co de Witgoedman

  • #6
Ga maar uit van een gebroken trommelkruis, oorzaak, teveel op lage temperatuur wassen en wassen met vloeibare zeepmiddelen.
In tegenstelling tot bovenstaande collega, in deze modellen komt dat wel voor.
 

Dennewitje

  • #7
Beste experts,

Of het nu het trommelkruis, lagers of een andere oorzaak heeft, is het de moeite en het geld waard om te repareren. Ten eerste ben ik niet handig met dit soort dingen. Ik weet niet wat de kosten voor reparatie van deze defecten zijn en de machine is al 13 a 14 jaar oud. Graag jullie advies.
 

Co de Witgoedman

  • #8
Bij een defecte trommel moet u gaan denken aan, indien de reparatie correct en volledig wordt gedaan aan ongeveer 700 euro.
13 tot 14 jaar oud, zou ik geen dure reparatie meer aan besteden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu