Bosch Droger WTE84100NL/05 slaat uit

Lichtpunt

  • #21
Ook na de garantietermijn mag je een redelijke levensduur verwachten van apparatuur.
Maar dit is geen discussie meer voor dit forum, maar wend je hiervoor tot een consumenten organisatie. (Welwenselijk dat je hier lid van bent)
 

Martien 59

  • #22
Ligt ook nog aan het gebruik en hoevaak hij gedraaid heeft
 

Vin_cent

  • #23
1e jaars 1 persoonshuishouden, laatste jaar 2 persoons maar gebruiken de droger alleen in de winter. Meer dan 2x in de week wordt de droger dan niet gebruikt.
 

Martien 59

  • #24
Ze kunnen precies zien hoeveel hij gedraaid heeft hangen ze een pc op
 

Vin_cent

  • #25
Mogen ze van mij best doen. Dan zien ze dat de droger nog maar weinig gebruikt is.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #26
Nu is hier wel genoeg over geschreven, als de rechtsbijstand kans ziet maakt Vin_cent een goede kans, een rechtsbijstandverzekering doet vaak nog moeilijker dan de fabrikanten van apparatuur.

Succes Vin_cent, graag een nieuw topic maken om de uitslag hier te plaatsen, een van de mods plakt het wel aan elkaar.
 

Vin_cent

  • #27
Het heeft even geduurd maar onze droger doet het weer en alles is financieel ook afgehandeld.

Voor de geschiedenis verwijs ik jullie naar: Bosch Droger WTE84100NL/05 slaat uit

Vanwege vakantie kon de monteur pas half januari komen. In het andere topic is al gezegd dat monteurs ook mensen zijn (en dus recht op vakantie hebben). Maar het is niet meer van de tijd om een bedrijf een aantal weken dicht te gooien. Zeker geen reparatiebedrijf. Ik zit zelf in de zakelijke dienstverlening en tussen kerst en oud en nieuw zijn wij gewoon bereikbaar. Tuurlijk is niet al het personeel aanwezig, maar 30% werkt gewoon door en neemt in een andere periode zijn vrije dagen op.


Zoals gezegd verliep het contact heel stroef, maar uiteindelijk heeft de leverancier toegezegd de reparatiekosten te verrekenen naar de gebruiksduur en de levensduur van de machine. Bosch heeft de leverancier weer toegezegd dat zij ook een deel van de kosten op zich nemen omdat een dergelijke niet mag voorkomen.

Half januari is het dan zo ver, de exacte datum ben ik even kwijt. Monteur belt aan, krijgt een bakkie koffie, en test de droger. Na 5 min geeft hij aan dat het de stuurmodule is en begint deze te vervangen. 10 minuten later is hij klaar en begint met de administratieve handelingen. Ik krijg 2 formulieren in mijn handen gedrukt. Het eerste is een machtiging. Het tweede is de factuur van € 260,=. Het eigenlijke bedrag is € 360,= , Bosch heeft een standaard coulance toegepast van € 100,=. Ik vind dit dus echt een belachelijk hoog bedrag, ik heb minder voor de droger betaald. En dat voor een half uurtje werk en de module.

Ik geef aan dat de factuur niet voor mij is, maar voor de leverancier. Monteur is hierdoor licht geërgerd en zegt toch echt dat ik moet betalen. Ik geef aan dat dit niet de afspraak was en ik niks teken. Zeker geen machtiging, dan weet ik zeker dat ik naar mijn centen kan fluiten. Monteur is boos vertrokken, maar de droger is dus gerepareerd.

Ik heb de factuur doorgestuurd naar de leverancier. Die zegt het te regelen echter krijg ik al vrij snel een herinnering van Bosch. Later krijg ik een credit van € 85,= zonder begeleiden schrijven. Dus weer een reactie naar de leverancier. Twee weken later is eindelijk alles geregeld.

Van de oorspronkelijke factuur van € 360,= heeft Bosch direct € 100,= coulance toegepast, hierop is later nog een credit gekomen van € 85,=. De leverancier heeft € 95,= overgemaakt naar ons en wij hebben € 175,= overgemaakt naar Bosch. Totaal kosten voor ons bedragen dus € 80,= en dat vind ik heel redelijk. De stuurmodule is immers weer als nieuw en kan daardoor weer een paar jaar extra mee.

Dit is dus een best lang verhaal geworden, ik vermoed dat de meesten al veel eerder afhaken en dus betalen. Ook al sta je als consument 100% in je recht. Voor mij was dit echt een principe kwestie en ik wil mijn rechtsbijstand bedanken voor de hulp.

Het blijkt maar weer dat leveranciers bewust vertraging- en irritatietechnieken toepassen om aan niet aan hun plichten te hoeven voldoen.

Vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu