Inductie Kookplaat de pit links voor valt uit

Paul500

  • #1
Sinds 'n jaar of 10 hebben we 'n inductie kookplaat van Atag. Sinds kort valt de pit links voor uit, als links achter ook 'n pan staat te pruttelen. Het lampje begint dan te knipperen alsof de pan niet herkend wordt.
Na afkoeling is dat weer hersteld maar komt bij nieuwe belasting weer na een minuut terug.
Ben wel technisch maar niet zo op dit gebied maar verwacht met wat deskundige aanwijzingen toch dit probleem wel op te kunnen lossen.
Wie weet een oplossing? b.v.d. Paul.
 

Gerrit

  • #2
Over de plaat kan ik helaas niet veel zeggen, maar kontroleer eerst de voeding eens.

Dus kijk in de groepenkast en de perilex kontaktdoos. (Lasdozen mogen er eigenlijk niet tussen zitten)

Dan de stekker en de aansluitdoos van de kookplaat. Daar mag geen slecht kontakt zitten (controleren met een meter, niet met een spanningszoeker)
 

Inductiekoken

  • #3
Hallo,

bekend probleem na onweer of zonnestorm.

1 uur lang de stekker er uit,
dan is de kookplaat volledig gereset.

Heeft NIETS met de voedig/stroom te maken,
dan zouden de twee linker of de twee rechter pitten het niet doen :-)

Lees evt. meer op inductie-koken.nl
 

Paul500

  • #4
Goedendag, heb inmiddels de plaat uit het aanrecht verwijdert, stroom los zeker een uur. Plaat uit elkaar gehaald en zomaar wat plugjes enzo schoongemaakt. plaat terug gezet en geprobeert. Als ik beide pitten links op 10 zet met pan, komt er geen probleem. Zet ik de achterste op 12 (max), dan gaat de voorste terug naar 6 (zoals het hoort), 30 sec later begint deze te knipperen alsof er geen pan meer opstaat. in de plaat klikt een relais aan en uit, op het moment dat de voorste pit stopt, klinkt deze tik anders, als hij meedoet klinkt 't als een zuigend geluid. Anders meer blikkerig. Omgekeerd de voorste op 12 en de achterste dus op 6, valt toch weer de voorste uit. staat alleen de voorste aan, dan onstaat geen probleem. Tja....
 

Lichtpunt

  • #5
Heb je al gegoogled met "kookplaat reparatie"?
Komen ook veel hits naar boven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu