Vulkraan cv ketel lekt

Job

  • #1
Ik heb een probleem met de cvketel.

Toen ik deze gisteren vulde merkte ik dat hierna druppeltjes water ontsnappen bij de vulkraan. Niet direct waar zegmaar de afluitdop erop zit maar waar het stukje is gekoppeld aan de ketel zelf. Heb de afsluiter dichtgedraaid na het vullen dus ik snap het niet..

Er drupt bijna iedere 1 of 2 seconde water uit.
Wie weet wat ik kan doen?? :(
 

Chathanky

  • #2
De vulset zal dedemonteerd en opnieuw verpakt moeten worden en weer terug geplaatst moeten worden (tenminste als het langs het schroefdraad lekt).
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #3
Job,

De cv aftappen en de kraan eruit draaien,opnieuw verpakken en erin draaien.
Of als het boven uit de kraan lekt: vervangen.

Stekker eruit met aftappen.
 

Job

  • #4
Bedankt voor de reacties!

Als ik het goed begrijp moet ik dus de ketel leeg laten lopen, dan het gedeelte waar het kraantje aan zit losschroeven en dan opnieuw van een rubber ringetje voorzien ofzo.

Ik weet namelijk niet of hij aan de schroefdraad lekt of aan de bovenzijde op de plek van het afsluitertje. Tijdens het vullen draaide ik hem wel per ongeluk een aantal keer rond en toen kwam daar een straaltje uit. :(

Toen heb ik hem weer een aantal keer teruggedraaid terwijl dit natuurlijk geen effect kan hebben omdat je hem open of dicht zet door hem een halve slag aan of los te draaien. Kan ik nu het kogeldingetje gesloopt hebben of kan ie hiertegen?
 

Job

  • #5
En dan nog kan het water nergens schade aanrichten in het systeem?
Ik vang het tijdelijk op met een bakje en een handdoek maar niet alles komt hierin.
Ik heb namelijk pas zaterdag tijd om het te repareren.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #6
Vervang hem voor de zekerheid, als u twijfelt.

En met een rubberringetje redt u het niet.
U moet de schroefdraad verpakken met hennep of teflon tape.

Als u dat doet, moet u eerst de schroefdraad ruw maken van de nieuwe kraan met een zaagblaadje.

En dan rechtsom met de draad mee de verpakking er om draaien.
 

Job

  • #7
Ik denk dat het nu wel goed zal komen ik ga in het weekend wel effe iets halen voor de schroefdraad waterdicht te maken, als dit niet lukt koop ik wel een nieuw aansluitstuk.

Ik laat nog wel horen of het gelukt is.

Offtopic: je mag ook je zeggen u klinkt een beetje oud ik ben pas 21.. :P
 

Job

  • #8
Ik heb de ketel leeg laten lopen maar er blijft steeds wat water uitlopen en je hoort de luchtbelletjes in de ketel. Alleen als ik de slang eraf haal..
Laat ik de slang erop dan houdt dit op. Moet ik nu de slang eraf halen en dit opvangen voordat ik de vul en tap kraan eraf ga draaien?
Ook probeerde ik al eens dat ding los te draaien, hij zit supervast moet ik veel kracht zetten hiervoor?

job
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #9
Slang eraf, bakje eronder en met een flinke tang, linksom draaien.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Welk soort kraan zit er op, is dat een kraan met een grote zeskant bovenop met een vierkante kop voor het open en dicht draaien?

Indien ja, draai dan de grote zeskant wartel eens aan.
Het borrelen komt doordat er lucht aangezogen wordt, waar water verdwijnt ontstaat een vacuüm en wordt lucht aangezogen, zet een ontluchtingskraantje open op het hoogste punt en het water loopt er vlot uit.
 

Chathanky

  • #11
Je hebt de steker van de ketel toch wel los gehaald? (I.v.m. borrelen en blijven lopen van restwater).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu