Vliesbehang ja of neen

Stofke

  • #1
Hoi,

In onze renovatie zijn we nu op het punt gekomen dat we aan schilderen kunnen beginnen. Alle muren en plafonds (sommige origineel, andere opnieuw gestucd, andere gyprocwanden) heb ik zo goed en zo kwaad mogelijk uitgeplamuurd.

Nu wordt me toch aangeraden (door ervaren schilder) om eerst overal een vliesbehang (papiervlies dus geen glasvlies) te hangen alvorens te schilderen?

Iemand hier ervaring mee? raden jullie me dit ook aan?

alvast bedankt
 

Dingena

  • #2
Als je renovlies gebruikt, zijn de muren gelijk lekker strak en enige scheurvorming zal niet of nauwelijks te zien zijn. Meestal zegt een schilder dit niet voor niets..
 

Thehog

  • #3
Blijf je niet de naden van het vliesbehang zien?
 

Dingena

  • #4
Vliesbehang staat er om bekend dat naden niet zichtbaar zijn. Dit behang is er speciaal op ontworpen en rekt en krimpt niet na het plakken, dus als je naden krijgt heb je zelf echt in het plakken zelf iets verkeerd gedaan :wink:

Banen die op de muur aangebracht zijn en dan op de muur verschuiven om deze aan te sluiten met de vorige baan, ipv opnieuw 'oppakken' en te weinig lijm gebruiken zijn veel gemaakte fouten.

De lijm voor vliesbehang is tegenwoordig zolang het nat is roze dus zo kan je beter zien waar je wel of geen lijm hebt zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu