Vervangen thermostaat, 3 -> 2 draden.

Nunkido

  • #1
Men oude thermostaat (honeywell t6360b1002) was aan vervanging toe dus ben ik een CM901 gaan kopen.

Toen ik wou beginnen met het vervangen, merkte ik dat de oude thermostaat 3 draden gebruikt en de nieuwe maar 2.

Dit is het aansluitschema van de oude.


Dit is het aansluitschema van de nieuwe.



Mag & kan ik dit zomaar aansluiten?
De 1 (L) lijkt me logischerwijs in het A contact te gaan maar wat met de rest?

Iemand die me hier even uit de nood kan helpen?

vriendelijke groeten,
 

Lytjepole

  • #2
A en B zouden op de ketel aangesloten worden op de klemmen voor een on/off thermostaat. Dit eventueel nazoeken in de handleiding van de ketel.
 

Nunkido

  • #3
Hey bedankt voor het antwoord Lytjepole, maar zo ver was ik zelf al ;)
Misschien was ik niet heel duidelijk in mijn vraagstelling.

Wat ik eigenlijk wou vragen is of ik de bekabeling die aanwezig is zo kan gebruiken of zal ik aan de ketel ook enkele kabels moeten gaan verhuizen?


edit;
de ketel is een buderus g115 (url offline)
met een logamatic 2109 (ook offline)
 

Lytjepole

  • #4
Lijkt me dat de bekabeling kan blijven bestaan, voor de exacte aansluitingen zul je de documentatie in moeten duiken. Ik ken dit type ketel niet.
 

Xr8

  • #5
Die anticipator zal in de nieuwe misschien niet meer zitten. Dit is het zogenaamde warmteversnellingselement. Zit in de oude kwikthermostaten.

Draad 2 vervalt, aansluiten op 1 en 3. Als je bij de nieuwe draad 2 aansluit heb je direct sluiting tussen fase en nul.

Deze dient in de oude als voeding van de weerstand.

Succes.
 

Nunkido

  • #6
Toch nog even de plannen van de regelaar opgezocht & een gaan kijken. Ik wil gewoon zeker zijn niets verkeerd te doen ;)

Zo is de oude thermostaat aangesloten:
1 => 17 & 18
2 => N
3 => 19
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu