Trappenlak......

Patchouli

  • #1
Hai allen,
Zojuist alle vragen over trappen verven gelezen maar ik blijf met een groot vraagteken zitten.
Nieuwbouwhuis gekocht en gekozen om de trappen te verven in dezelfde kleur als de zijkanten en het houten hekwerk eromheen, RAL 9001, een ecru-tint. (Keuze om te verven of te bekleden hebben ze aan de bewoners overgelaten, de trap was onbehandeld).
Helaas bleek de RAL 9001 die we gekocht hadden net een andere kleur dan de zijkanten en het houten hekwerk, maar dat vonden we geen groot probleem. Twee lagen erop, schuren, schoonmaken met ammoniak, de normale 'spelregels' gevolgd zeg maar.
De trap zag er mooi uit en toen kwam de Glitsa eiglans trappenlak in beeld, de verf was op acrylbasis waarna we trappenlak van Glitsa op terpetinebasis erover heen wilden doen. Oei oei, :shock: de trap werd net zo lelijk als de foto's die ik heb gezien bij de vraag van Anouk.
De trap weer geschuurd en schoon gemaakt en nu zitten er weer twee lagen acrylverf RAL 9001 op en ziet de trap er weer mooi uit. Maar wat nu te doen? Bestaat er transparante zijdeglas trappenlak? Hoogglans is te koop maar dat vinden we niet mooi passen. Glitsa nooit meer iig. We hebben trap-plakkers en die gaan we gebruiken maar ik vrees dat dat niet voldoende is, zeker niet met zo'n kwetsbare kleur van de trap. Iemand nog een idee aub? :denk:
Groeten,
Patchouli
 

Pepjo

  • #2
Volgens mij bestaat er ook Poly Urethaan kleurloze lak (vernis).
Ga hiervoor even naar de verfspeciaalzaak.
 

Patchouli

  • #3
Dank voor je tip, ben meteen gaan zoeken en heb wat gevonden. Echter staat erbij dat dit produkt vrijwel niet vergeelt. Maar wat betekent vrijwel? We hadden niet gedacht dat de Glitsa zo vreselijk op zou drogen.... Waarom zou deze dan ook niet gelig opdrogen? Iemand ervaring met PU-Siegel?
Groet,
Patchouli
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu