Whirpool droger storing: water reservoir lampje blijft branden

Rheesbeen

  • #1
Hallo,

Wij hebben een Whirlpool warmtepomp droger (M11 82 model) uit maart 2021 (Makro) die momenteel na een halve minuut draaien een storing geeft dat het water reservoir vol zit.
Resetten e.d. heeft allemaal niet geholpen en omdat ik vanwege verhuizing de bon kwijt ben, heb ik mogelijk geen recht op de 2jaar geldige garantie.
Ik heb op basis andere mensen met vergelijkbare klachten even de droger opengemaakt en inmiddels achterhaald dat het rechterpaneel het probleem is. Dit paneel wordt vastgeschroefd aan de voeding unit? zoals onder weergegeven met de rode cirkel. Als ik die los laat en zonder de deksel erop, dan krijg ik geen storing. Echter zodra ik de voedingsunit vastschroef of wat naar links duw (richting de trommel), dan krijg ik de storing.
Heeft er iemand suggesties wat ik hier aan kan doen? Het lijkt mij geen goed idee om de boel los te laten hangen en Whirpool kan mij telefonisch niet helpen (willen alleen een monteur langssturen).
Alvast bedankt voor de reacties!


droger.jpg
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik kan me vergissen hoor, maar bij heel veel winkels bewaren ze de gegevens uit de kassa gedurende zeer lange tijd.
Als je de datum van de aankoop nog weet (en het liefst ook het bedrag), die je zou kunnen vinden op je bankrekening, dan heb je een goede kans dat ze op jouw verzoek die kassabon zo weer kunnen uitdraaien of naar je toe mailen.

Een andere mogelijkheid is het serienummer op het typeplaatje. Daarmee kan vrij snel afgeleid worden, wat de productiedatum geweest is. Tegenover Whirlpool dus een bruikbaar argument dat het apparaat nog onder garantie valt. Tegenover de leverancier (waar je eigenlijk in eerste instantie moet zijn om storing onder garantie te melden) sta je daarmee wat zwakker, alhoewel je misschien met dezelfde bankafschrijving weer wat steviger staat. Een en ander hangt ook af van de gewilligheid van de leverancier.

Het lijkt me wel verstandig om, indien ze uiteindelijk inderdaad een monteur op basis van garantie sturen, de zaak in originele staat terug te brengen en niet te laten weten, dat je zelf geprobeerd hebt er iets aan te doen.

Succes, ik zou zelf verder geen oplossing weten.
 

DSR9500

  • #3
Tip...
maak foto's van je bonnen, of scan ze in.
En dat zet je op je PC in een mapje Garantie.
En maak regelmatig een backup van je PC.

Nu inderdaad eerst datum en tijdstip van de aankoop opzoeken en dan de wilkel benaderen of ze een duplicaat-bon kunnen leveren.
 

Sleutelmeneer

Specialist Witgoed
  • #4
De meting van het reservoir geschiedt onder bij het pompje. Daar zit een vlotter of een sensor die bij hoog genoeg waterniveau het signaal geeft dat het apparaat moet gaan pompen. Als het waterniveau niet zakt zal de electronica een foutcode geven. Ik vermoed dus of een slecht contact of kabelbreuk bij je printje naar eerdergenoemde pompje of dat het gewoon verstopt zit daar beneden en dat hij dus zijn water sowieso niet kwijt kan.

In dit laatste geval is het meer toeval dan wijsheid wat betreft je zijpaneel. Dit lijkt dan zo dat het werkt maar dat is dan niet. Maar wiebelen en wel of niet werken duidt op slecht contact of probleem met bekabeling.

Verstopping zal niet onder garantie vallen en dus zaak om dit te controleren. Let wel dat je garantie officieel al vervallen is zodra je de eerste schroef eruit hebt gehaald. Dit is zo opgenomen in de garantievoorwaarden omdat jij niet voldoet als gekwalificeerde servicetechnicus. Maar hier zullen ze wrs niet al te moeilijk over doen mits je niks molt of verkeerd terugzet.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu