Het was in 2005, de begintijd van Klusidee in zijn huidige vorm, niets anders hoor. Kijk maar eens naar onderwerpen in de witgoedrubriek van die tijd, daar was ik zelf redelijk actief.
Hoeveel vragenstellers zijn er die gereageerd hebben op een antwoord van een helper, hoeveel terugmeldingen dat iets gelukt is, laat staan hoeveel bedankjes waren er eventueel... Nee echt veel anders was dat niet.
Ik ben inmiddels ook (voornamelijk) actief op een (niet nader te noemen) duits witgoedforum, en daar is het al niet anders. Veel mensen met een of ander probleem aan hun apparatuur vinden zo'n forum mbv google, melden zich aan en stellen hun vraag. Naderhand weten ze vaak niet eens meer waar ze de vraag hebben gesteld, want ze zijn op diverse andere sites geweest. Je hoort dan nooit meer van ze.
Je moet niet vergeten: er zijn tegenwoordig zoveel routes om aan informatie te komen, een forum is niet meer uniek. Je zoekt via google, maar vooral vraag je het ook aan je kennissen op facebook...
Je moet gewoon blij zijn als je een positieve reactie of een terugkoppeling op je antwoord krijgt. Dat is in elk geval beter dan wanneer er gekat wordt omdat men denkt dat de forumleden midden in de nacht klaar staan om vakkundige antwoorden te geven!
Je kunt de vragenstellers nu eenmaal niet dwingen om naderhand te vertellen of de antwoorden geholpen hebben of niet.