Router aan langere kabel?

Pigion

  • #1
Ik wik de router verplaatsen van de meterkast naar een werkkamer aan een 8 meter kabel.
Ik dacht hiervoor de kabel te gebruiken welke ik tot op heden gebruik voor de vaste verbinding tussen router en PC.
Ik kriijg echter dan geen signaal Op de ronde kabel staat CAT. 5 Cable UTP 5C06CH011.
Wat gaat er fout?? Is dit geen geschikte kabel?

Pigion
 

System7

  • #2
Heb je het over zo'n combi van modem en router? Voor ADSL? Als het goed is komt ADSL binnen over je telefoonlijn en wordt via een splitter gescheiden van het telefoonsignaal. Dit gaat via een kleinere maat plug dan de ethernet-pluggen.

Misschien om schematisch even aan te geven hoe je het wilt aansluiten en iets meer details te geven.

En je kan altijd nog een draadloze router gaan gebruiken, ben je overal van af :mrgreen:
 

Pigion

  • #3
Ik heb een gewoon standaard setje van mijn provider Home.nl,
- modem : Motorola
- router : Netgear
Het signaal komt binnen via de kabel en een splitter in de meterkast.

Pigion
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #4
Tussen de modem(motorola) en de router kan theoretisch 100m cat5e, in de praktijk kan je met langere kabels ook wel verbinding maken hetzij dat het iets trager word.

Heb je de modem wel in de juiste poort van de router zitten?
 

Pigion

  • #5
Het was gisteren een drukke dag, 10 M2 parket gelijmd (op vloerverwarming) en 50 M2 ontdaan van lijmresten (parketlegger doet zo iets kennelijk niet, zal 2 werkuren aftrekken van de rekening), sealer opgebracht etc., doch m.i. nog helder genoeg om de stekkers in de juiste poorten te steken.
Wat wel een probleem kan zijn geweest is de beperkte cap. op de server van de provider. Ik merk dat het 's-avonds aanzienlijk trager is. USA gaat dan leven en ik vermoed dat we in Nederland dan worden afgeknepen.
Ik zal het later op de middag nog eens proberen.
Pigion
 

Kaajee

  • #6
Als het eerst de kabel was die van router naar pc liep, zat ie in de/een LAN poort van je router.
Tussen je modem en je router zat dan een (korte?) kabel in de WAN poort van je router.
Als je de kabel die eerst PC-router was nu tussen router-modem wilt gebruiken, zul je idd de kabel in een andere poort van je router moeten doen: de WAN poort.

Dus nwe situatie:
lange kabel in modem, naar boven en in WAN poort van je router.
Dan vanaf router andere/nieuw (korte?) kabel naar pc. Deze zit dan in LAN poort van je router.

Welk type Netgear router is het?
 

Pigion

  • #7
Mannen (of hebben ook vrouwen gereageerd) , het is voor elkaar. Met dezelfde kabel en dezelfde line-up krijg ik nu wel verbinding. Het probleem zat dus bij te weinig capaciteit op de server bij de provider. Aan internationaal dataverkeer is meer te verdienen, dus knijp je private klanten af!!
Wie heeft ook deze ervaring???
Pigion
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #8
Onzin private klanten worden niet extra geknepen, mijn verbinding draait 100% vrijwel altijd.
Als je toevallig donderdag aan het klooien was, er lag een deel van het netwerk uit door een stroomstoring.
 

Kaajee

  • #9
Buiten dat: in je eerste, initiële vraag stelde je dat je überhaupt geen signaal had/kreeg. Als het geknepen zou worden zou je wel een signaal gehad hebben.....
 

Brynu

  • #10
Misschien moet je een keer je @home modem spannings loos maken

helpt ook vaak met sneller internet

ik heb zelf 10 meter aan me router en het werkt perfect
 

Pigion

  • #11
Toch blijf ik erbij dat er capaciteitsproblemen zijn. Over het algemeen kan ik voor 08.00 uur vlot inloggen. Gedurende de ochtend wordt het langzamer. In de middag dito. Om 18.00 uur is het kennelijk dringen op het net, soms inloggen bij de 3e poging.
Na 21.00 is het een boemeltrein. Slecht inloggen, langzame schermopbouw etc. Dit is echt geen onzinverhaal.
Pigion
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #12
Het kan best zijn dat er een capaciteits probleem is maar je houd dan wel signaal, je kan aan de lampjes op je modem zien of je nog een uplink en een downlink hebt.

Met het TRACERT commando kan je zien waar je aanvraag vertraagt word.
Vaak zie je dan dat het @home net prima werkt maar dat het gezamenlijke net het laat afweten.

De capaciteit word niet gesmoord behalve op een maximum. @home zegt ook nooit minimaal een bepaalde snelheid toe omdat deze afhankelijk is van de hoeveelheid dataverkeer op internet algemeen.

Mogelijke vertragingen:
besmetting met een virus/trojan , deze slokt dan je volledige bandbreedte op omdat je computer druk bezig is virussen het net op te sturen.
Heb je structureel een probleem meld dat bij @home, deze zullen de datastream vanuit jouw wijk gaan monitoren om te zien of:
1 iemand belachelijk veel email verstuurt(virus)
2 iemand een server heeft draaien waardoor het net over belast word.
3 of er voldoende capaciteit beschikbaar is.

En daar naar handelen mits het uit de klauwen loopt.
 

Brynu

  • #13
Is het ook een draadloos routerje?

dat er iemand anders op je netwerk zit en aan het downloaden is

en welke @home heb je

budget?
 

Pigion

  • #14
Nee mijn naaste buren zitten op ca. 40 meter, zijn 87, 76, 73, 72 jaar en hebben geen belangstelling voor het internetgebeuren. Enkel de dochter van de 87 jarige (ook nu 60+ heb iksinds vanmiddag faciliteiten gegeven op mijn router mee te liften tegen 3 flessen rode Bordeau.
Pigion
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #15
Heb je het modum ook al een keer gereset, nadat je de router hebt aangesloten?

Ik weet niet hoe ziggo(@home) in drente werkt, maar hier draait het zeer goed.
Ik heb hier een abbo van 20 mb download, en dat haalt hij bijna de gehele dag door.
 

Pigion

  • #16
Nogmaals, het is voor elkaar. Alles draait weer en er kan een slotje op.
Pigion
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu