Hi allemaal,
Onze AGPO CV-installatie (met problemen) - in combinatie met de WTW - dient te worden vervangen. Het voorstel wat nu op tafel ligt is om de CV-installatie te vervangen waarbij de WTW voortaan als losstaande unit zal worden ingezet. Dit omdat het niet meer is toegestaan om de rookgasafvoer van de CV met de WTW te combineren.
Het idee is om de CV installatie een eigen gevelafvoer te geven. Hierbij komt de nieuwe gasafvoer visueel onder de WTW-toevoer op dezelfde gevel, met een diagonale afstand van ongeveer 1.20M. Dit laatste triggerde mij omdat dit wellicht ertoe leidt dat rookgasafvoer door de WTW wordt ingezogen. Na wat zoekwerk kwam ik uit op de verdunningsfactor-berekening en deze komt ruim boven de toegestaande waarde uit.
Ik heb nu een aantal vragen:
- Is het correct om de verdunningsfactor-berekening toe te passen in deze situatie?
- Zijn er alternatieven te bedenken - bijvoorbeeld het aanleggen van een extra dak-doorvoer? Zo ja, zijn er hier dan ook weer bepaalde vereisten waar ik rekening mee dien te houden?
Het liefst zou ik natuurlijk de WTW- en CV-afvoer door dezelfde afvoer lijn naar buiten zien te krijgen echter dit lijkt mij volledig uitgesloten?
Alvast bedankt!
Onze AGPO CV-installatie (met problemen) - in combinatie met de WTW - dient te worden vervangen. Het voorstel wat nu op tafel ligt is om de CV-installatie te vervangen waarbij de WTW voortaan als losstaande unit zal worden ingezet. Dit omdat het niet meer is toegestaan om de rookgasafvoer van de CV met de WTW te combineren.
Het idee is om de CV installatie een eigen gevelafvoer te geven. Hierbij komt de nieuwe gasafvoer visueel onder de WTW-toevoer op dezelfde gevel, met een diagonale afstand van ongeveer 1.20M. Dit laatste triggerde mij omdat dit wellicht ertoe leidt dat rookgasafvoer door de WTW wordt ingezogen. Na wat zoekwerk kwam ik uit op de verdunningsfactor-berekening en deze komt ruim boven de toegestaande waarde uit.
Ik heb nu een aantal vragen:
- Is het correct om de verdunningsfactor-berekening toe te passen in deze situatie?
- Zijn er alternatieven te bedenken - bijvoorbeeld het aanleggen van een extra dak-doorvoer? Zo ja, zijn er hier dan ook weer bepaalde vereisten waar ik rekening mee dien te houden?
Het liefst zou ik natuurlijk de WTW- en CV-afvoer door dezelfde afvoer lijn naar buiten zien te krijgen echter dit lijkt mij volledig uitgesloten?
Alvast bedankt!