Philips EP3241

Robbie's

  • #1
Vreemd probleem met koffie machine. Meerdere keren ontkalkt maar het volgende probleem blijft:

1. Eerste kopje koffie met melk gaat goed
2. Daarna gelijk tweede bakje koffie met melk geeft geen melk
3. Als je na punt 1. 30 minuten wacht en dan tweede kopje koffie met melk zet is er geen probleem
4. Twee kopjes koffie achter elkaar zetten zonder melk geen probleem
5. Het ding met rode rubber, zie foto, al vervangen.
6. Zou het ding links boven op foto kunnen zijn?

Melkopschuimer bakje is het niet. Al uitgesloten

Iemand een idee?
20230423_103630.jpg
 

S.oldeerbout

Specialist Keukenapparatuur
  • #2
Dat melk opschuimen gaat met stoom dus het lijkt erop dat toestel moeite heeft om weer naar 100 graden te komen.
Misschien een slecht contact op het element?
Ook kan er valse lucht ergens optreden door een slecht afdichting.
Ik neem aan dat je met warme melk schuim bedoelt?
 

Robbie's

  • #3
Hij stoomt wel, alleen bij tweede bakje komt er dan stoom aan de zijkant van het apparaat uit, niet op de plek waar de stoom er uit moet komen. Blijkbaar kan hij dan de stoom niet op juiste plek kwijt. Met melk bedoel ik inderdaad melk schuim. Die komt er wel bij het eerste bakje uit en pas na een half uur lukt het met een 2e bakje. Lijkt wel of er ergens iets verstopt zit maar typisch dat het na een half uur blijkbaar is opgelost.
 
Laatst bewerkt:

Rds

  • #4
Heb ik ook last van gehad in de EP3246;
Toen ik de sensor/schakelaar had vervangen deed die het weer goed.

Het probleem wat ik had is dat er wel stoom werd opgebouwd, maar geen melk kwam. Zelfde als bij jouw; als je wacht kan je wel een 2e kop maken.
 
  • Like
Waarderingen: Robbie's

J Guldemond

  • #5
Wij hebben daar ook last van,eerst hadden wij een ander probleem ,nieuwe motor erin gedaan en opgelost En nu dit probleem weer.
Idd de 1e 3 bakjes cappuccino doen het goed en de 4e geen melk.En daardoor lekt het nu ook water achterin en onder het machine vermoed ik.
@Robbie's is het probleem bij u al opgelost.
 

Robbie's

  • #6
Probleem is bij nooit opgelost en ondertussen een andere koffiemachine gekocht want ook Philips supportdesk kon mij niet verder helpen.
 
  • Like
Waarderingen: J Guldemond

J Guldemond

  • #7

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu